سقوط ۱۱ درصدی دوج کوین به دنبال کناره گیری ایلان ماسک از ریاست توییتر: قیمت این میم‌کوین باز هم کاهش خواهد یافت؟

سقوط ۱۱ درصدی دوج کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ آذر ۱۴۰۱

برگزاری یک نظر سنجی در توییتر مبنی بر این که ایلان ماسک باید پست مدیرعاملی این پلتفرم را ترک کند یا خیر، باعث سقوط ۱۱ درصدی دوج کوین شد. مدت‌ها بود که جامعه‌ی دوج‌کوین این رمزارز را بخشی از برنامه‌های توییتر در زمینه ارزهای دیجیتال مثل ساخت کیف پول دیجیتالی می‌دانستند. برای خواندن جزئیات بیشتر این خبر با بیتستان همراه باشد.

قیمت Dogecoin امروز بیش از ۱۰ درصد کاهش یافت. این رمزارز در حال حاضر با قیمت ۰/۰۷ دلار در بازار ارزهای دیجیتال معامله می‌شود. دلیل اصلی این افت شدید، احتمال کناره گیری ایلان ماسک از سمت مدیر عاملی توییتر اعلام شده است.

در آخرین نظرسنجی که در توییتر برگزار گشته، از کاربران پرسیده شد که آیا ایلان ماسک باید از سمت ریاست این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی کناره گیری کند یا خیر؟

سقوط ۱۱ درصدی دوج کوین

وضعیت این روزهای بازار رمزارز

بازار کریپتو و صنعت بلاک‌چین به دنبال افزایش رکود و نرخ بهره‌ی فدرال رزرو و همچنین سقوط شرکت برجسته‌ای مثل FTX، دچار ترس شدید شده است.

بیت کوین، اتریوم، S&P 500، NASDAQ و میانگین صنعتی داو جونز همگی امروز یک تا دو درصد کاهش یافته‌اند که این امر نمی‌تواند نشانه‌ی خوبی برای بازار ارزهای دیجیتال باشد. بر اساس گزارش یاهو، هر سه شاخص اصلی برای چهارمین روز متوالی سقوط کردند و به پایین‌ترین حد خود در شش هفته گذشته رسیده‌اند.

از زمانی که ثروتمندترین مرد جهان در ماه اکتبر توییتر را خریداری کرد، قیمت دوج‌کوین افزایش یافته است. در ۲۷ اکتبر، زمانی که ایلان ماسک رسما توییتر را خریداری کرد، قیمت Dogecoin در نزدیکی سطح ۰/۰۷ دلار قرار گرفته بود. به گفته CoinGecko، اوایل نوامبر، دوج‌کوین با قیمت ۰/۱۴ دلار معامله می‌شد که از آن زمان تاکنون قیمت آن شدیدا نوسان داشته است.

توکن Dogecoin در ابتدا به عنوان یک شوخی و میم‌کوین در سال ۲۰۱۳ توسط جکسون پالمر راه‌اندازی شد. در چند سال گذشته ایلان ماسک در رسانه‌های اجتماعی مختلف از این رمزارز تعریف کرده و حمایت خود را هر بار اعلام کرده است.

وضعیت این روزهای بازار رمزارز

در ماه ژوئن ۲۰۲۲، شایعاتی حاکی از این که ماسک قصد دارد یک سیستم پرداخت در توییتر بسازد، پخش شد. بسیاری گمان می‌کردند که در این سیستم از dogecoin استفاده خواهد شد، زیرا این آلت‌کوین، ارز رمزنگاری مورد علاقه ماسک است.

علیرغم علاقه ماسک به دوج‌کوین، شرکت تسلا هنوز روی این سکه سرمایه‌گذاری نکرده و فقط ۲۱۸ میلیون دلار بیت‌کوین ذخیره کرده است.

وضعیت این روزهای بازار رمزارز

مدیریت توییتر توسط ایلان ماست با نظرات منفی زیادی همراه بوده

بسیاری از افراد از جمله ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، سبک مدیریت توییتر توسط ایلان ماسک را زیر سوال برده‌اند. ویتالیک بوترین در این مورد گفت که ممنوعیت یا بن کردن حساب‌ها توسط ماسک، یا ردیابی مکان جت شخصی ماسک، توییتر را در مسیری به سوی اقتدارگرایی قرار می‌دهد و این رویه برای توییتر مناسب نیست.

ماسک برای در نظر گرفتن جامعه در مورد سیاست‌های مختلف توییتر، از جمله بازگرداندن اکانت‌هایی که زمانی مسدود شده بودند، اقدام به برگزاری نظرسنجی در توییتر کرده است. وی اعلام کرد که از نتایج نظرسنجی‌ها تبعیت خواهد کرد.

منبع: decrypt

دوج کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.