دبی، سیستم احراز هویت بلاک‌چینی راه‌اندازی کرد

بلاک‌ چین احراز هویت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

دبی، قلب تجاری امارت متحده عربی، که دارای اقتصاد ۱۰۲ میلیارد دلاری است، به تازگی گامی اساسی در جهت پذیرش فناوری بلاک چین برداشته است.
اخیرا دولت دوبی، فناوری بلاک‌ چین احراز هویت مشتری (KYC)، را راه‌اندازی کرده است.
KYC، در واقع فرآیندِ شناسایی و تایید هویت مشتری یا کاربر است، که برای مبارزه با کلاه‌برداری و پول‌شویی صورت می‌گیرد.

براساس گزارشی که اخیراً توسط نشریه ملی منتشر شده است، وزارت توسعه اقتصادی این شهر با همکاریِ بانک دولتیِ ان بی دی امارات (NBD، یک بانک دولتی در امارات است که بیشترین میزان دارایی در خاورمیانه را در اختیار دارد)، طرحی برای توسعه فناوری بلاک چین در این کشور طراحی کرده است.
این پلتفرم (فناوری بلاک‌ چین احراز هویت)، به شرکت‌های کوچک و متوسط اجازه می‌دهد تا بتوانند به راحتی در بانک امارات ان بی دی، حساب باز کنند. با استفاده از این فناوری، تبادل اطلاعاتی که احراز هویت شده‌اند و توسط سیستم KYC تایید شده‌اند، راحت‌تر صورت می‌گیرد؛ در نتیجه روند انجام معاملات و پذیرش مشتری‌های جدید نیز بسیار سریع‌تر خواهد بود. همچنین این فناوری با افزایش سرعت عملکرد بانک‌ها، انجام امور تجاری را در دبی آسان‌تر می کند.
تاکنون بیش از ۱۲۰ شرکت و ۵ بانک بزرگ، از این فناوری برای دسترسی به خدمات بانکی امارات NBD، استفاده کرده‌اند.

آژانس Moody، یک شرکت مالی آمریکایی، اظهار داشته است که این پلتفرم با ملزم کردن شرکت‌ها و نهادها به رعایت بیشتر مقررات، خطراتِ عملیاتی بانک‌های محلی را کاهش می‌دهد:

«این پلتفرم، انتقال اطلاعات مشتری‌ها را سریع‌تر و ایمن‌تر می‌کند؛ همچنین تبادل اسناد دیجیتالی معتبر مشتریان، توسط این بلاک چین، تسهیل خواهد شد. این امر باعث می‌شود تا ضمن کاهش ریسک سرقت اطلاعات، احراز هویت افراد نیز مطابق با مقررات محلی و بین المللی بهبود یابد.»
شایان ذکر است که شش عضو فناوری بلاک چین KYC در دبی، نزدیک به ۴۴ درصد کل دارایی‌های بانکی در امارات را در اختیار دارند.

 

فروش بیتکوین

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.