نخستین کیف پول بیت‌ کوین در السالوادور راه‌اندازی می‌شود

کیف پول السالوادور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۵ شهریور ۱۴۰۰

رییس‌جمهور السالوادور در توییتی از راه‌اندازی اولین کیف پول بیت‌کوین در این کشور خبر داد. به گفته نایب بوکیلی (Nayib Bukele)، کیف پول چیوو (Chivo) در تاریخ هفتم سپتامبر (۱۶ شهریور) راه‌اندازی می‌شود.

 بوکیلی همچنین اظهار داشت که پس از راه‌اندازی اولین کیف پول رسمی بیت‌کوین در السالوادور،‌ استفاده از آن اجباری نخواهد بود.

السالوادور، اولین کشوری است که بیت‌ کوین را قانونی اعلام کرده و این رمزارز پول رسمی آن شده است. در راستای تکمیل فرایندهای رسمیت یافتن بیت‌ کوین در السالوادور،‌ تاکنون ۲۰۰ دستگاه خودپرداز بیت کوین در شهرهای مختلف این کشور نصب شده است. رییس‌جمهور السالوادور همچنین از راه‌اندازی برنامه‌هایی برای انجام تراکنش‌های بیت‌کوین اشاره کرد. براساس گفته‌های نایب بوکیلی، برنامه‌های مرتبط با معاملات بیت‌کوین که توسط دولت السالوادور راه‌اندازی می‌شوند، کمیسیون نخواهند داشت و سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

دولت السالوادور اعلام کرده با استفاده از برنامه معاملات بیت‌کوین، سالانه ۴۰۰ میلیون دلار در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد.

رییس‌جمهور السالوادور در ماه ژوئن (خرداد ماه) در بیانیه‌ای از راه‌اندازی کیف پول چیوو خبر داده بود. به گفته نایب بوکیلی،‌ هر کدام از شهروندان در زمان ثبت‌نام به اندازه ۳۰ دلار بیت‌کوین دریافت می‌کنند. همچنین گفته می‌شود که کیف پول چیوو مانند یک کیف پول برای امور روزمره است و مردم السالوادور می توانند از این سیستم مانند یک اپلیکیشن موبایلی استفاده کنند. در حقیقت کیف پول چیوو مثل یک سیستم پرداخت تلفن همراه کار می‌کند.

بوکیلی با ارائه طرح‌های اولیه‌ای از دستگاه‌های خودپرداز و برنامه معامله با بیتکوین، اشتیاق دولت السالوادور را در ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای رسمیت‌ بخشیدن به رمزارزها را نشان داد.

با وجود نگاه خوش‌بینانه رییس‌جمهور السالوادور نسبت به بیتکوین،‌ همچنان بسیاری از مردم این کشور علاقه‌ای به این رمزارز نشان نمی‌دهند. برخی از مردم السالوادور، قانونی شدن بیت‌ کوین در این کشور را عملی شتاب‌زده دانسته‌اند. مخالفان بیت‌کوین در السالوادور معتقدند اولین رمزارز بازار نمی‌تواند زندگی روزمره آن‌ها را در جهت مثبت تغییر دهد. 

وزیر کار و رفاه اجتماعی السالوادور نیز بیت‌کوین را روش پرداختی مناسبی برای دریافت حقوق نمی‌داند. گفتنی است براساس یک نظرسنجی که در ابتدای مرداد ماه انجام گرفته، ۵۴٪ از مردم السالوادور موافق بیت‌کوین نیستند. کمتر از ۲۰٪ از کل مردم السالوادور بیت‌کوین را با تمام وجود پذیرفته‌اند. همچنین حدود ۵۰٪ از مردم این کشور آمریکای مرکزی گفته‌اند که هیچ اطلاعاتی درباره بیت‌کوین نداشته و نمی‌دانند این رمزارز چیست.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.