نیجریه از نخستین پول دیجیتالی در آفریقا رونمایی کرد!

رونمایی نیجریه از نخستین پول دیجیتالی در آفریقا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۴ آبان ۱۴۰۰

نیجریه اولین کشور آفریقایی است که پول دیجیتال ملی خود را به وجود آورد. رئیس جمهور این کشور محمد بوهاری (Muhammadu Buhari) در روز دوشنبه این هفته از پول دیجیتال ملی را که eNaira نام داشت، رونمایی کرد. برای اطلاع از خبر رونمایی نیجریه از نخستین پول دیجیتالی در آفریقا با بیتستان همراه باشید.

طبق گزارشات اخیر، کشور نیجریه، از اولین پول دیجیتال ملی خود رونمایی کرد. eNaira که توسط بانک مرکزی نیجریه (CBN) توسعه یافته است، اولین CBDC در آفریقا است. eNaira تنها پول دیجیتالی نیجریه است که به رسمیت شناخته شد و در کنار پول نقد قابل استفاده است.

عرضه این پول دیجیتال در زمانی بود که نیجریه فعالیت‌های مربوط به رمزارزها را در این کشور ممنوع کرد. بر اساس اطلاعیه رسمی، eNaira با هدف پیشبرد مرزهای سیستم پرداخت برای آسان شدن تراکنش‌های مالی ایجاد شده است.

بانک‌های مرکزی جهانی، از جمله فدرال رزرو ایالات متحده، در واکنش به رشد انفجاری بازار ارزهای دیجیتال، که اخیرا ارزش بازار از ۲/۷ تریلیون دلار فراتر رفت، در حال توسعه ارز دیجیتال ملی خود هستند.

راه‌اندازی CBDC نیجریه با کسب تجربه از شکست‌های قبلی!

ادامه خبر را بخوانید

فشار استیبل‌کوین‌ها بر بانک مرکزی ایلات متحده

علاوه بر این، محبوبیت استیبل‌کوین های صادر شده خصوصی که روز به روز در حال افزایش است، مانند USDT و USDC، بانک مرکزی ایلات متحده را تحت فشار قرار داده است تا ارزهایی ایجاد کنند که پشتوانه آن‌ها فیات است.

با این حال، تنها چند ارز دیجیتال ملی با موفقیت پیاده‌سازی شده‌اند. راه‌اندازی eNaira نیجریه را در دسته کشورهایی مانند چین قرار می‌دهد که با موفقیت محصول CBDC را عرضه کرده‌اند. یوان دیجیتال یا e-CNY در شهرهای بزرگ چین پذیرفته شده است.

در آفریقا، ارز دیجیتال ملی (CBDC) یک مفهوم جدید و هنوز در مرحله نوپایی است. علاوه بر نیجریه، غنا و آفریقای جنوبی پیشرفت‌هایی در بخش CBDC داشته‌اند. با این حال، عرضه نهایی هنوز صورت نگرفته است.

منبع خبر: cryptobriefing

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.