السالوادور وام‌های کم بهره‌ای را با پشتوانه بیت‌کوین برای کسب و کارهای کوچک در نظر گرفته

وام های کم بهره با پشتیبانی بیت کوین در السالوادور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ دی ۱۴۰۰

بر اساس گزارشات اخیر، دولت السالوادور که ابتدا بیت‌کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت، اکنون در حال بررسی وام‌های کم بهره‌ای است که پشتوانه آن‌ها BTC است. با بیتستان همراه باشید تا از جزئیات خبر وام های کم بهره با پشتیبانی بیت کوین در السالوادور مطلع شوید.

وام های کم بهره با پشتیبانی بیت کوین در السالوادور

براساس گزارشات، دولت السالوادور ارائه وام‌های کم بهره‌ای را در دستور کار خود قرار داده که پشتوان آن‌ها، بیت‌کوین است. این وام‌ها به صاحبان مشاغل کوچک داده می‌شود.

با اینکه جزئیات دقیق در خصوص این وام‌ها اعلام نشده، اما مونیکا طاهر (Monica taher) مشاور دولت السالوادور، دیروز در فیس‌بوک از وام‌های کم بهره با پشتوانه بیت‌کوین سخن گفت.

پل استاینر (Paul steiner)، رئیس موسسه ملی کسب و کارهای کوچک بیان کرد که این وام‌ها از طریق کیف پول ال چیوو که توسط دولت السالوادور ساخته شده، به افراد داده می‌شود.

آینده اقتصاد السالوادور وابسته به این کسب و کارهای کوچک است. وام‌های کم بهره که با پشتوانه بیت‌کوین ارائه خواهند شد، می‌توانند فرصتی برای اصلاح وضعیت موجود باشند. پل استاینر بیان کرد:

السالوادور تقریبا ۱/۲ میلیون تجارت از طریق کسب و کارهای کوچک دارد. تقریبا ۶۶ درصد مشاغل این کشور را کسب و کارهای کوچک تشکیل می‌دهند. بیش از ۹۰ درصد این کسب و کارها با استفاده از وام‌های غیررسمی تامین مالی می‌کنند.

بر اساس گزارشات، نرخ بهره این وام‌ها کمتر از وام‌های غیررسمی است.

آندریا مارتیا گومز (Andrea Martia Gomez)، مدیر پروژه Acumen یک پروتکل وام‌دهی دیفای را معرفی کرد که برخی از علاقمندان ارزهای دیجیتال از این وام استفاده می‌کنند، زیرا استفاده از آن بسیار آسان و نرخ بهره کمتری نسبت به بانک‌ها دارد.

Alwssandro Cecere مدیر انجمن شرکت Leden نیز در این خصوص سخن گفت. بر اساس گزارشات، اخیرا این شرکت وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین را راه‌اندازی کرده است. او از مونیکا طاهر که در فیس‌بوک سخن می‌گفت، پرسید:

آیا ممکن است السالوادور همانند روش ما عمل کند و آیا امکان دارد که بیت‌کوین به عنوان یک وثیقه برای وام مسکن استفاده شود؟

مونیکا در پاسخ به این سوال‌ها بیان کرد که این وام فقط برای صاحبان مشاغل کوچک است. بعدا درباره وام‌های مسکن بحث خواهیم کرد.

استاینر به آینده بیت‌کوین بسیار خوش‌بین بود، اما اولویت او بهبود فضای کسب و کار برای شرکت‌های کوچک می‌باشد. او بیان کرد:

کسب و کارهای کوچک برای پیشرفت خود نیاز به یک تامین مالی دارند که بیت‌کوین فرصتی برای این کسب و کارها است.

منبع خبر: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.