امکان استفاده از تصاویر NFTها در پروفایل برای کاربران Twitter Blue فراهم شد

قراردادن تصویر NFTها در پروفایل توییتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲ بهمن ۱۴۰۰

توییتر این هفته، قابلیت استفاده از NFTها به عنوان تصویر پروفایل را برای کاربران Twitter Blue معرفی کرد. امکان قرار دادن تصویر NFTها در پروفایل توییتر موجب شد که حرف و حدیث‌های فراوانی در رابطه با هدف کار بر سر زبان‌ها بیفتد. در این خبر از بیتستان به صورت کامل به این موضوع خواهیم پرداخت.

Twitter Blue، یک اشتراک پولی در توییتر است که ویژگی جدیدی را برای مشترکین خود ارائه خواهد کرد. در این ویژگی جدید، کاربران می‌توانند توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را به عنوان تصویر پروفایل بارگذاری کنند.

این شرکت یکی از اولین شرکت‌های بزرگ اینترنت Web2 است که ویژگی‌های NFT را در خود ایجاد کرده است تا به رقابت با دیگر پلتفرم‌های WEB 3 بپردازد. پس از اعلام این خبر، برخی از فعالان و کاربران NFT، واکنش شدیدی از خود نشان دادند.

علاقه مندان و برخی از افراد تأثیرگذار این حوزه مثل ایلان ماسک ابراز نگرانی کردند که توییتر در زمینه جلوگیری از کلاهبرداری و محافظت از NFTهای سرقت شده اقدامات مناسبی انجام نمی‌دهد.

توییتر آبی (Twitter Blue) چیست؟

Twitter Blue یک اشتراک پولی در توییتر است که به کاربران خود قابلیت‌های زیادی مانند: توانایی لغو توییت‌ها، حذف تبلیغات و ایجاد پوشه‌هایی برای توییت‌های نشانه‌گذاری شده را فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند با پرداخت ۲/۹۹ دلار در ماه، این اشتراک را خریداری کنند.

در ۲۰ ژانویه، توییتر بلو توانایی اتصال کیف پول رمزنگاری و آپلود NFT به عنوان تصویر نمایه را برای کاربران نسخه iOS ایجاد کرد. دلیل ایجاد این ویژگی، تقاضای زیاد کاربران عنوان شده بود.

توییتر واکنش‌های متفاوتی از کاربران در مورد امکان استفاده از NFT به عنوان عکس پروفایل دریافت کرد. برخی این توسعه را گامی مثبت و رو به جلو برای جامعه NFT می‌دانند. اسپنسر نون ( Spencer Noon) خالق صندوق سرمایه گذاری Variant از جمله این افراد است.

دیگران به مشکلات مربوط به پیاده سازی و وجود چنین امکانی اشاره کردند و هدف نهایی توییتر را زیر سوال بردند. مک ایث (Mec.eth) عضو انجمن NFT، در جلسه توییتر اسپیس این هفته گفت که به نظر می‌رسد این شرکت در درجه اول بر فروش اشتراک Twitter Blue تمرکز دارد.

نحوه استفاده از NFT در توییتر به عنوان تصویر پروفایل:

کاربران Twitter Blue می‌توانند در اپلیکیشن نسخه iOS توییتر از NFT‌هایی که دارند، به عنوان تصویر پروفایل خود استفاده کنند. برای این کار کاربر باید کیف پول کریپتو خود را به توییتر متصل کند. برای این امر باید از کیف پول‌هایی مثل Coinbase ،Rainbow MetaMask ،Trust ،Argent یا Ledger Live استفاده کند. پس از انتخاب یک NFT در کیف پول، تصویر انتخابی به صورت شش ضلعی به عنوان تصویر پروفایل ظاهر می‌شود.

بر اساس بازخوردهای موجود در رابطه با این قابلیت، توییتر ممکن است مجبور باشد روی احراز هویت NFTهای استفاده شده در تصویر پروفایل تمرکز کند.

برخی پیشنهاد کرده‌اند که توییتر می‌تواند برای این امر با پلتفرم‌هایی مانند OpenSea که در حال حاضر بزرگترین بازار NFT است، همکاری کند. در نظر داشته باشید که OpenSea خود با مشکل وجود NFTهای جعلی رو به روست، اما به هر حال، تایید NFTهای استفاده شده در سرویس Twitter Blue می‌تواند قدمی مثبت در این زمینه و مقابله با مشکل توکن‌های غیر قابل تعویض جعلی محسوب شود.

یکی از سخنگویان توییتر به The Block گفت:

ما از طریق فراهم کردن نسخه آزمایشی این امکان در سرویس Twitter Blue، استفاده از NFT به عنوان تصویر پروفایل را فراهم کرده‌ایم تا بازخوردهای افراد را بررسی کنیم و از آن‌ها مطلع شویم. بر اساس بازخوردی که می‌گیریم، به‌روزرسانی‌هایی را در آینده ارائه خواهیم کرد.

منبع: theblockcrypto

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.