دلایل افت ۲۰ درصدی اتریوم: چرا اتریوم سقوط کرد و این روند تا کجا ادامه خواهد داشت؟

افت ۲۰ درصدی اتریوم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱

طی دو روز گذشته شاهد افت ۲۰ درصدی اتریوم (ETH) بودیم و دلایل آن را می‌توان کاهش ارزش stETH ، تاخیر در ادغام اتریوم و افزایش فروش این توکن در بازار در بحبوحه افزایش تورم، عنوان کرد. برای خواندن جزئیات این خبر با بیتستان همراه باشید.

اتریوم بیش از 20 درصد کاهش یافت. با ادامه این وضعیت، قیمت اتریوم ممکن است بیشتر کاهش یافته و به زیر ۱۱۵۰ دلار سقوط کند. یکی از دلایل این قضیه محدودیت‌های مالی دارندگان عمده stETH و ETH است که افرادی از جمله Alameda Capital، Celsius Network، Three Arrows Capital و دارندگان عمده‌ی دیگر را مجبور به فروش دارایی‌های خود کرده.

قیمت اتریوم (ETH) در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۸ درصد کاهش یافته و قیمت فعلی آن در معاملات به ۱۳۳۲ دلار رسیده است.

شرکت وام‌دهی سلسیوس به انحلال دارایی‌های ETH و WBTC خود ادامه می‌دهد. در واقع، این شرکت در سه روز گذشته تقریباً ۱۰۴۰۰۰ ETH را به FTX منتقل کرده است ( ۵۰۰۰۰ ETH امروز، ۱۲۰۰۰ ETH دیروز و ۴۲۰۰۰ ETH پریروز). علاوه بر این، سلسیوس امروز حدود ۹۵۰۰ WBTC را به FTX منتقل کرد.

امروز سلسیوس اعلام کرد که برداشت، سوآپ و انتقال بین حساب‌ها را برای تثبیت نقدینگی متوقف کرده است.

علاوه بر این، MakerDAO Vault به تازگی ۶۵۰۰۰ ETH را با قیمت متوسط ​​۱۱۵۵ دلار برای پرداخت بدهی خود و کاهش ریسک، فروخته است. توکن‌های DeFi همچنان در حال سقوط هستند و شرکت‌های مرتبط را با مشکلات مالی مواجه می‌کنند.

جالب اینجاست که ژو سو، بنیانگذار Three Arrows Capital توکن‌های ETH ،AVAX ،LUNA ،SOL ،NEAR ،MINA و دیگر توکن‌ها را از نمایه توییتر خود حذف کرده است. Three Arrows Capital، یکی از بزرگترین دارندگان stETH است که بیشتر دارایی ETH خود را در ماه می به FTX منتقل کرده بود. موجودی ETH در آدرس کیف پول وی در حال حاضر فقط ۰٫۴۷۲۷ اتریوم است.

احتمال سقوط اتریوم (ETH) به زیر ۱۱۵۰ دلار

قیمت اتریوم (ETH) ممکن است به دلیل افزایش فشار فروش در بازار ارزهای دیجیتال به کمتر از ۱۱۵۰ دلار برسد. شرکت تحلیلی DeFi Parsec Finance اعلام کرده است که اگر ETH به ۱۱۵۰ دلار کاهش یابد، نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار وثیقه بلاک‌چینی در خطر خواهند بود و پس از آن قیمت بیشتر سقوط خواهد کرد.

منبع: coingape

اتریوم بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.