هزینه انجام تراکنش‌ها در شبکه اتریوم سر به فلک کشید!

افزایش فی اتریوم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

 همزمان با رکود شدید در بازار رمزارزها که روز گذشته رخ داد، کارمزدهای شبکه اتریوم به شدت افزایش یافت. بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده هجوم تریدرها برای خروج از پوزیشن‌های لوریج خود در روز گذشته و افزایش تراکم معاملات منجر به افزایش بی سابقه‌ای در گس (gas) شبکه اتریوم شده است؛ در این بین عده‌ای از کاربران اظهار داشتند که تراکنش‌ آن‌ها حتی با پرداخت فی تراکنش بیش از ۱۰۰۰ دلار، هنوز هم پردازش نشده است.

این اتفاق همزمان با ریزش شدید بازار در روز گذشته رخ داد و کارمزدهای شبکه اتریوم به قدری افزایش یافت که برخی ادعا کردند برای انجام تراکنش خود بیش از ۲۰۰۰ واحد gwei پرداخت کرده‌اند.

شایان ذکر است که گس هزینه‌ی انجام معاملات در شبکه اتریوم است که واحد آن نیز gwei می‌باشد. ارزش هر gwei نیز برابر با ۰/۰۰۰۰۰۰۰۰۱ واحد ETH است.

شرکت تحقیقاتی دارایی‌های دیجیتال، Delphi Digital در این باره خاطرنشان کرد که که هزینه گس شبکه اتریوم برای یک ساعت بین ۱۵۰۰ و ۱۷۰۰ gwei در نوسان بوده است.

گس شبکه اتریوم

آنتونی ساسانو (Anthony Sassano) یکی از توسعه‌دهندگان اتریوم، روز گذشته در گزارشی درباره این اتفاق نوشت که دلیل افزایش هزینه تراکنش‌های شبکه اتریوم احتمالا به دلیل هجوم تریدرها برای خروج از پوزشین‌های لوریج خود صورت گرفته است:

امروز بازار ریزشی بوده و قیمت بسیاری از دارایی‌ها کاهش یافت و منجر به ترس تریدرهایی شد که پوزیشن لوریج گرفته بودند؛ این اتفاق احتمالا باعث شده آن‌ها برای خروج از پوزیشن خود حاضر باشند که هر هزینه‌ای پرداخت کنند.

سام ترابوکو (Sam Trabucco) از دیگر فعالان این حوزه که در شرکت تحقیقاتی Alameda فعالیت دارد نیز ضمن اشاره به لوریج‌های high در بازار اتریوم و تاثیر آن‌ها بر افزایش فی شبکه، از این طرز فکر انتقاد کرد که رالی اخیر اتر فقط به دلیل موسسات و سرمایه‌گذاران سازمانی بوده است:

این که مردم فکر می‌کردند رالی اتر فقط به دلیل توجه موسسات به این رمزارز بود برای من بسیار تعجب‌آور است. اگر به این نمودار نگاه کنید می‌بییند که این رشد به دلیل پوزیشن لوریج تریدرها بوده است.

افزایش فی اتریوم

گفتنی است که حتی بزرگان این حوزه هم از افزایش فی شبکه اتریوم در امان نبوده‌اند. به عنوان مثال یکی از مدیران ارشد صرافی CoinShares توییتی منتشر کرد و نوشت که با وجود پرداخت فی تراکنش ۱۰۰۰ دلاری، هنوز هم معامله‌اش انجام نشده است.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.