پلیس فتا در مورد بدافزارهایی که سارق دارایی‌های دیجیتال هستند، هشدار داد!

هشدار پلیس فتا در مورد بدافزارها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

بیتستان: رئیس پلیس فتا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی در رابطه با اقدامات جدید کلاهبرداران حوزه ارزهای دیجیتال اطلاع رسانی کرد و گفت که اخیرا از شگردهای جدیدی برای سرقت دارایی‌های دیجیتال استفاده می‌شود و کاربران باید نسبت به این موارد آگاه باشند. جزئیات هشدار پلیس فتا در مورد بدافزارها را می‌توانید در این خبر بخوانید.

هشدار پلیس فتا در مورد بدافزارها

رئیس پلیس فتا در این رابطه گفت:

بدافزارها به حوزه ارز دیجیتال و تبادل‌های مالی ورود کرده‌اند و با آلوده کردن گوشی‌ها و دستگاه‌های هوشمند، رمزها و کدهای امنیتی مربوطه را به سرقت می‌برند.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا در مورد افزایش قابل توجه جرایم حوزه ارزهای دیجیتال ادامه داد:

متاسفانه در یک سال اخیر پرونده‌های مرتبط با رمزارز‌ها رشد قابل توجهی داشته و البته پلیس فتا بارها در این باره هشدارهای لازم را به مردم داده است تا با آگاهی کامل در این حوزه فعالیت کنند.

همچنین ادامه داد:

عنصر قانونی جرم آن گونه که باید مدون نشده و دستورالعمل‌های بانک مرکزی در این حوزه ابلاغ و موضوع مهم احراز هویت کاربران نهادینه نشده است و متاسفانه کاربران به راحتی در دام شیادان سایبری قرار می‌گیرند.

رئیس پلیس فتا در ادامه افزود:

اغلب کسانی که در دام این شیادان قرار گرفتند، بدون آگاهی و هیجانی وارد این بازار شده‌اند و اگر کاربران در این حوزه آگاهی لازم را داشته باشند، در دام این شیادان گرفتار نمی‌شوند.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی این گونه ادامه داد:

متاسفانه بدافزارها در حوزه ارز دیجیتال و تبادل‌های مالی ورود کرده‌اند و با آلوده کردن گوشی‌ها و دستگاه‌های هوشمند، رمزها و کدهای امنیتی مربوطه را به سرقت می‌برند و می‌توانند به کیف پول‌های دارندگان رمز ارز دسترسی داشته باشند.

رئیس پلیس فتا اضافه کرد:

متاسفانه افراد بدون علم کافی وارد این حوزه می‌شوند و تمام دارایی خود را به یک رمز 12 تا 24 رقمی وابسته می‌کنند که ممکن است این رمز را فراموش کنند یا مورد دستبرد سارقان قرار بگیرد. این روزها اشخاص به دلیل ناآگاهی ساخت کیف پول و مدیریت آن را به دیگران می‌سپرند و همان افراد با مشاهده شارژ کیف پول، موجودی آن را سرقت می‌کنند.

وی اذعان داشت:

در شبکه‌های اجتماعی تبلیغاتی به منظور آموزش و ارائه خدمات به دارندگان رمزارز ارائه می‌شود که در واقع تله‌ای است که اطلاعات کیف پول و دارایی افراد را سرقت می‌کنند و پرونده‌هایی داریم که چندین میلیارد از آن‌ها سرقت شده است.

سرهنگ معظمی اعلام داشت که:

اهدای رایگان ارزهای دیجیتال و فروش توکن‌های بی ارزش از جمله شگردهای کلاهبرداران حوزه رمز ارزهاست.

سوالی از رئیس پلیس فتا پرسیده شده، با این مضمون که پلیس فتا با اشخاصی که در شبکه‌های اجتماعی خود را کارشناس و تحلیل‌گر این حوزه معرفی می‌کنند، در صورتی که این گونه نیست، مقابله نمی‌کند؟ گفت:

به صورت شبانه روزی رصد می‌کنیم و موضوع‌هایی را که منطبق با قانون است، پیگیری می‌کنیم، ولی گاهی اوقات این اتفاق‌ها در دل شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد که وابسته به شخص و در فضای خصوصی شخص در فضای مجازی است و فرد را ترغیب می‌کنند تا مشخصات و رمز خود را در اختیار آن‌ها قرار بدهند و آن‌ها از این طریق عمل مجرمانه خود را انجام می‌دهند البته خیلی از این اشخاص دستگیر شده‌اند و ما با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

این مقام مسئول تاکید کرد:

اغلب کسانی که طعمه شیادان قرار می‌گیرند متاسفانه دانش کافی در حوزه رمزارز‌ها ندارند و حتی الفبای این کار را آموزش ندیده‌اند و در حوزه‌ای سرمایه گذاری کرده‌اند که هیچ گونه اشرافی به مسائل این حوزه ندارند.

منبع: aryanews

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.