فوریه ۲۰۲۰ سومین ماه برتر از لحاظ قیمت بیت کوین

نمودار ماهانه قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

خالق مدل پیش‌بینی قیمت Stock-to-flow اخیرا در اظهارنظری گفته است که بیت کوین در حال گذراندن سومین ماه برتر خود در طول تاریخ است و قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد.

این تحلیل‌گر که با نام کاربری PlanB در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند، در توییتی که ۱۴ فوریه منتشر کرد گفت: «خیلی‌ها میزان موفقیت بیت‌کوین در فوریه را نادیده گرفته‌اند.»

فوریه ۲۰۲۰ یکی از سه ماه برتر برای بیت‌کوین!

وی افزود: «کمتر کسی متوجه است که ما در حال حاضر در یکی از سه ماه برتر برای بیت‌کوین قرار داریم.»

قیمت بیت کوین

در سال میلادی جاری، تا کنون قیمت بیت کوین بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است. با این وجود، اگر بیت‌کوین سطح قیمت فعلی خود را در قیمت ۱۰۲۴۰ دلار حفظ کند، سومین ماه قوی خود را پشت سر خواهد گذاشت.

به گفته PlanB، تنها در دسامبر ۲۰۱۷ و ژوئن ۲۰۱۹ بوده که قیمت‌های پایانی ماه، بیشتر از قیمت بیت کوین در ماه جاری بوده است. این یعنی ماه جاری میلادی، سومین ماه از نظر قیمت بیت‌کوین در انتهای ماه بوده است.

نمودار ماهانه قیمت بیت کوین
نمودار ماهانه قیمت بیت کوین طی ۶ سال

از طرف دیگر، با این که شاخص‌های فنی در ماه دسامبر موفق به پیش‌بینی نوسانات جدیدی شده بودند، به نظر می‌رسد معامله‌گران برای این میزان از بازده در سال ۲۰۲۰ میلادی آماده نبودند.

طبق مدل سهام به جریان، قیمت فعلی بیت‌کوین باید حدود ۸۶۰۰ دلار می‌بود؛ این یعنی ۱۹ درصد کمتر از قیمت فعلی!

گفتنی است این مدل، پیش‌بینی کرده است که حرکت قیمت بیت‌کوین صعودی بوده و حدوداً تا پایان سال جاری میلادی، این صعود را ادامه می‌دهد. طبق داده‌‌های این مدل در بازه زمانی حال حاضر، تا حدود سال ۲۰۲۴ میلادی، قیمت متوسط بیت‌کوین باید به ۱۰۰ هزار دلار برسد.

همچنین، با بررسی وضعیت موجود، می‌توان بیت کوین را به عنوان یک پول سخت در نظر گرفت؛ چرا که نسبت توزیع بیت‌کوین‌های جدید به میزان بیت‌کوین‌های موجود کم بوده و دستکاری آن غیرممکن است. این مسأله منجر می‌شود که این رمزارز، به طور مکرر به عنوان طلای دیجیتال توصیف شود.

در مقابل ارزهای فیات به صورت بی‌نهایت عرضه می‌شوند و ارزش آن‌ها به دلیل نداشتن پشتوانه‌ی طلا یا منبع دیگری به طور مداوم در حال کاهش است.

منبع خبر: CoinTelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

۱ دیدگاه برای “فوریه ۲۰۲۰ سومین ماه برتر از لحاظ قیمت بیت کوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.