برای بررسی پرونده سقوط ترا یک کارگروه جنایی تشکیل خواهد شد

تشکیل کارگروه جنایی برای بررسی پرونده سقوط ترا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

آیا تشکیل کارگروه جنایی برای بررسی پرونده سقوط ترا به کاهش آشفتگی ایجاد شده توسط Terraform Labs کمک خواهد کرد؟ این واحد جرایم مالی بعد از دو سال برای بررسی فروپاشی ترا احیا شده و به دلیل رسیدگی به پرونده‌های برجسته‌ی مالی، «Grim Reapers» نام گرفته. برای خواندن جزئیات این خبر با بیتستان همراه باشید.

تشکیل کارگروه جنایی برای بررسی پرونده سقوط ترا

با توجه به این که دولت کره جنوبی، «Grim Reapers of Yeoui-do» را برای بررسی سقوط Terra احیا می‌کند، می‌توان گفت بنیانگذار ترا، Do Kwon، از نظر حقوقی به دردسر خواهد افتاد.

تیم تحقیقاتی و دادستانی ویژه‌ی Grim Reapers of Yeoui-do، متشکل از اعضایی از تنظیم‌کننده‌های مالی مختلف است که برای پیگیری پرونده‌های تخلفاتی که در اوراق بهادار و طرح‌های تجاری ناعادلانه اتفاق افتاده، طراحی شده است.

دو وون (Do Kwon) و شین هیون سونگ (Shin Hyun-seong)، بنیانگذاران ترا، به همراه اعضای اصلی تیم، در معرض خطر احتمالی دستگیری به دلیل تخلف حقوقی، قرار دارند. Yeoui-do مرکز مالی سئول است.

تشکیل کارگروه جنایی برای بررسی پرونده سقوط ترا

خبرگزاری کره‌ای SBS News، روز چهارشنبه تایید کرد که پرونده Terra اولین موردی است که این تیم جنایی پس از احیا بررسی خواهد کرد. یکی از نمایندگان Grim Reapers of Yeoui-do به SBS News گفت:

  به دلیل این که پرونده Terra، به شهروندان عادی صدمات شدیدی وارد کرد، ما این پرونده را برای تحقیقات بیشتر به دست گرفتیم.

احیای این تیم تحقیقاتی ممکن است، یک اقدام سیاسی توسط رئیس جمهور محافظه کار کره جنوبی، یون سوک یول (Yoon Seok-yeol) باشد و تصمیم رئیس جمهور دولت لیبرال قبلی مون جائه این (Moon Jae-in) برای انحلال Grim Reapers را کنسل کند.

می‌توان گفت، بازگشت این تیم بازرسی، می‌تواند نشان دهنده‌ی وخامت اوضاع ترا باشد، زیرا پرونده‌ی ترا اولین موردی است که این بازرسان پس از دو سال، به آن رسیدگی می‌کنند.

این تیم به دلیل رسیدگی به پرونده‌های برجسته و سخت جرایم مالی، نام The Grim Reapers را به خود اختصاص داده است. یکی از بزرگترین پرونده‌هایی که این تیم به آن رسیدگی کرد، رسوایی ۱٫۲ میلیارد دلاری اختلاس Lime Asset Management بود. این تیم قبل از تکمیل تحقیقات، توسط دولت قبلی کره جنوبی، منحل شد.

این تیم قبل از انحلال، ۳۴۶ متخلف از ۹۶۵ پرونده را که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ تحت پیگرد قانونی قرار گرفته بودند، دستگیر کرد.

Terra (LUNA) یک بلاک‌چین لایه ۱ است. لونا و استیبل کوین Terra USD (UST) هر کدام از نظر ارزش بازار جزو ده ارز دیجیتال برتر بودند تا اینکه فروش UST در ۸ می منجر به ضرر میلیاردی شد. در ۸ می، Terra ارزش بازاری برابر ۲۴٫۸ میلیارد دلاری داشت، اما اکنون طبق اطلاعات CoinGecko این عدد به ۹۵۹ میلیون دلار رسیده است.

Grim Reapers of Yeoui-do

همانطور که توسط Moonwha Ilbo (ژورنال فرهنگی) در ۱۸ می گزارش شده، تیم حقوقی درگیر این پرونده جنایی بر اساس قوانین بازار سرمایه، که برای تنظیم جنبه‌های مالی صنعت کریپتو استفاده می‌شود، تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

تیم حقوقی LKB & Partners، شرکتی که این پرونده را مدیریت می‌کند، در ترا سرمایه‌گذاری کرده و سهام شخصی داشتند، همانطور که کیم هیون وون به Moonwha Ilbo گفت: “برخی از وکلای این شرکت حقوقی سرمایه‌گذاران Terra بودند.”

منبع: cointelegraph

ترا
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.