بررسی دلایل اصلی سقوط بیت‌کوین به زیر 20 هزار دلار: روند نزولی ادامه دار خواهد بود؟

۵ دلیل اصلی سقوط بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱

بیتستان: بیت‌کوین پس از دو ماه، دوباره به زیر ۲۰ هزار دلار سقوط کرد. سرکوب‌های نظارتی قانون گذاران، فروش عمده سهام، نگرانی در مورد بالاتر رفتن نرخ‌های بهره و مالیات پیشنهادی برای برق مورد استفاده در استخراج ارزهای دیجیتال ۵ دلیل اصلی سقوط بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار هستند.

۵ دلیل اصلی سقوط بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار

بیت‌کوین هفته سختی را پشت سر گذاشت و به نوعی بدترین روند ممکن را از ماه نوامبر تا به این روز تجربه کرد. قیمت بزرگترین توکن بازار روز جمعه ۲/۱ درصد کاهش یافت و برای اولین بار از ژانویه به زیر آستانه ۲۰ هزار دلار سقوط نمود.

اولین دلیل سقوط قیمت بیت‌کوین این بود که لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، روز پنجشنبه از صرافی ارزهای دیجیتال KuCoin به اتهام نقض قانون با فروش اوراق بهادار ثبت نشده شکایت کرد.

این دعوای حقوقی پیامدهایی برای کل بازار کریپتو دارد، زیرا می‌تواند دیدگاه قانون گذاران را نسبت به ارزهای دیجیتالی مانند اتر که به طور کلی به عنوان یک کالا در نظر گرفته می‌شود، تغییر دهد. جیمز به دنبال این است که صرافی ارزهای دیجیتال را از انجام هرگونه فعالیت تجاری در نیویورک منع کند.

دومین دلیل سقوط قیمت بیت‌کوین، لایحه پیشنهادی بودجه رئیس جمهور بایدن است که در آن اشاره شده مالیات ۳۰ درصدی بر برق مصرفی استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال است اعمال شود.

فروش عمده اخیر سهام ایالات متحده، به ویژه در بخش مالی، ضربه‌ی بزرگی به احساسات سرمایه‌گذاران زد و سومین دلیل اصلی سقوط بیت‌کوین به حساب می‌آید. در روز پنجشنبه، میانگین صنعتی داوجونز بیش از ۵۰۰ واحد کاهش یافت. سایر شاخص‌های اصلی نیز زیان قابل توجهی ثبت کردند.

چهارمین دلیل سقوط قیمت بیت‌کوین این بود که، صنعت کریپتو نیز با فروپاشی ظاهرا ناگهانی بانک سیلورگیت، که موسسه بانکی مورد استفاده شرکت‌های رمزنگاری در ایالات متحده بود، غافلگیر شد.

در نهایت، نگرانی‌ها در مورد بالاتر رفتن نرخ‌های بهره به دنبال اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، همچنان ادامه دارد و یکی از دلایل سقوط بیت‌کوین محسوب می‌شود.

منبع: u.today

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.