بروکر Suex توسط آمریکا تحریم شد!

تحریم Suex توسط آمریکا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

وزارت خزانه داری آمریکا، بروکر فرابورس Suex را به دلیل نقش در تسهیل معاملات حملات باج افزارها تحریم کرده است. این وزارتخانه اعلام کرده؛ کسانی که در حوزه رمزارزها فعالیت دارند و در حملات باج افزارها نقش داشته باشند، مثل موسسات مالی، شرکت‌های بیمه سایبری و …، را تحریم می‌کند. برای اطلاع از خبر تحریم Suex توسط آمریکا با بیتستان همراه باشید.

وزارت خزانه آمریکا اعلام کرد که جمهوری چک و شرکت تجاری Suex OTC را به دلیل تسهیل کردن دسترسی هکرها به رمزارزها و نقش آن‌ها در آسان کردن معاملات باج افزارها، تحریم خواهد کرد.

دفتر کل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری یا OFAC در یک جلسه در روز ۲۱ سپتامبر، شرکت Suex OTC را به لیست شرکت‌هایی که دارایی آن‌ها مسدود شده و افراد آمریکایی نمی‌توانند از آن‌ها خدمات دریافت کنند، اضافه کرد. علاوه بر این، دفاتر مختلف این شرکت در مسکو و پراگ و همچنین وب سایت آن‌ها را  تحریم و مسدود نمود.

شرکت‌هایی که اپلیکیشن برای معامله کردن ارز دیجیتال ارائه می‌دهند، اگر شناسایی شود که این برنامه‌ها باج افزار بودند، وزارت خزانه داری آمریکا بر اساس قوانین با آن‌ها برخورد خواهد کرد و این شرکت‌ها باید جریمه بپردازند.

آژانس فدرال دولت ایالات متحده بیان می‌کند:

افراد و شرکت‌ها باید اقدامات دفاعی و امنیتی خود در مقابل باج افزارها را افزایش دهند.

  Wally Adeyemo معاون وزیر خزانه داری گفت:

بروکرهایی مانند suex برای مهاجمان ارزش زیادی دارند. ظاهرا مهاجمان رمزارزها را هدف قرار می‌دهند. تحریم‌ها روشی برای برهم زدن زیر ساخت این نوع فعالیت‌های غیر قانونی است.

شرکت Chainalysis اعلام کرد که فعالیت پولشویی شرکت Suex را بررسی کرده است و ادعا می‌کند بخش زیادی از درآمد این شرکت، از طریق باج افزارها بوده است. به عنوان مثال، فقط در رمزارز بیت‌کوین بیش از ۱۶۰ میلیون دلار کلاهبرداری داشته‌اند.

شرکت‌هایی که مورد حمله باج افزارها قرار گرفته‌اند:

ظاهرا حملاتی که توسط باج افزارها پی ریزی و انجام می‌شود، در دستور کار رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن قرار گرفته است تا سریعا اقدامات پیشگیرانه اتخاذ شود؛ زیرا گروهی از هکرها در ماه می به شبکه behind the Colonial Pipelin حمله کردند و از این شرکت بیش از ۴ میلیون دلار باج گرفتند.

شرکت بسته بندی مواد غذایی JBS مستقر در آمریکا دچار چنین حمله‌ای توسط هکرها شده بود که گفته می‌شود از این شرکت ۱۱ میلیون دلار باج گرفته شده است.

بسیاری از مقامات آمریکایی ارزهای رمزنگاری شده را وسیله‌ای برای انجام معامله و پرداخت‌های بسیاری از فعالیت‌های غیر قانونی قلمداد می‌کنند.

مشاور امنیت ملی بایدن، جیک سالیوان (Jake Sullivan) در ماه ژوئن گفت که:

رمزارزها در اصل نحوه انجام معاملات غیر قانونی را سهولت بخشیده و حملات سایبری را که خط قرمز  امنیت ملی دولت آمریکا است، به خطر انداخته‌اند.

منبع خبر: cointelegraph

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.