پنج سهام که در سال ۲۰۲۰، بهتر از بیت کوین عمل کردند

بیتکوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۶ دی ۱۳۹۹

با وجود عملکرد فوق‌العاده‌ای که بیت کوین در سال ۲۰۲۰ داشت و ثبت چندین رکورد قیمتی، اما از نظر نرخ بازده به سرمایه‌گذاران، از تعداد محدودی سهام کشور آمریکا عقب مانده است. در این بین می‌توان گفت که شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا (TSLA)، عنوان بهترین سهام در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده است.

  • سهامِ ارزشمندترین خودروساز جهان، پس از صعود از ۸۴/۹۰ دلار در ژانویه ۲۰۲۰، اکنون با رسیدن به قیمت ۶۶۱/۷۷ دلار، بیش از ۶۷۹ درصد رشد داشته است. می‌بینیم که رالی سهموی TSLA از رشد ۲۳۶ درصدی بیت کوین پیشی گرفته است. بر اساس اطلاعاتی که در وب‌سایت CoinMarketCap مشاهده می‌شود، بیت کوین از ۷,۲۰۳ دلار در ژانویه در ماه جاری به بالای سطح ۲۴,۰۰۰ دلار رسیده است.
  • پس از تسلا شرکت مدیریت انرژی‌های تجدیدپذیر (ENPH) با بازدهی بیش از ۵۸۷٪ در جایگاه بعدی قرار دارد. سهام این شرکت معاملات سال ۲۰۲۰ را با ۲۶/۳۷ دلار آغاز کرد و سرمایه‌گذاران امروز قیمت ENPH را به ۱۸۱/۳۹ دلار رسانده‌اند.
  • رتبه‌ی سوم در اختیار شرکت بیوتکنولوژی (MRNA) است که نرخ بازدهی آن به سرمایه‌گذاران از اول سال تاکنون، به ۵۳۰٪ رسیده است. سهام این شرکت اوایل سالی جاری میلادی را با ۱۹/۵۷ دلار آغاز کرد و در حال حاضر با قیمت ۱۲۳/۳۹  دلار معامله می شود. واکسنی که شرکت MRNA برای ویروس Covid-19 تولید کرده، دومین واکسن برای دریافت مجوز از سازمان غذا و داروی آمریکا است.
  • پلتفرم تعاملی تناسب اندام (PTON) در رتبه‌ی چهارم قرار دارد. این شرکت معاملات سال ۲۰۲۰ را با ۲۸/۹ دلار آغاز کرد و ارزش آن در حال حاضر به ۱۶۲/۷۲ دلار رسیده است که نرخ بازدهی بیش از۴۶۳٪ را نشان می دهد.
  • در انتها نیز نرم‌افزار شرکت Zoom Video Communications قرار دارد که شاهد یک رشدِ نرخ بازده ناگهانی بوده است. دلیل این اتفاق را می‌توان بحران پیش آمده دانست که منجر به کار و یا تحصیل افراد در خانه شده و در نتیجه آن‌ها برای برگزاری کنفرانس‌های صوتی و تصویری خود به این شرکت رو آورده‌اند. سهام این شرکت از ۶۸/۸۰ دلار در ماه ژانویه، در حال حاضر به قیمت ۳۷۵/۱۷ دلار رسیده و یک رشد سود ۴۴۵ درصدی داشته است.
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.