توجه سهام‌داران برتر Microstrategy به بیت کوین

بیتکوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ آذر ۱۳۹۹

الی فراست (Ellie Frost)، یک تحلیل‌گر سرمایه‌گذاری، در توییتر پستی منتشر کرد که نشان می‌داد چهار سهام‌دار برتر Microstrategy، از بین ده سهام‌دار برتر، قبل از این‌که شرکت Michael Saylor به دارایی‌های دیجیتال رو بیاورد، به بیت کوین توجه داشته‌اند. فراست اظهار داشت که Microstrategy کار چندانی برای قانع کردن این سهام‌داران انجام نداده زیرا این سرمایه‌گذاران برتر که شامل Blackrock، Russell Investments، Renaissance Tech و Citron Fund هستند، پیش از این علاقه‌ی خود را به بیت کوین نشان داده بودند.

بر اساس گزارش شرکت Saylor ، جلب رضایت این سرمایه‌گذاران برای انتقال ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه به بیت کوین، فقط شش ماه طول کشید، در حالی که به گفته‌ی فراست این روند باید حداقل یک سال طول می‌کشید. فراست در تحلیل خود از این موضوع اظهار داشت:

آن‌ها خودشان پیش از این نسبت به بیت کوین خوش‌بین و پذیرا بوده‌اند و این روند سریع نشان می‌دهد که دیگران نیز راجع به این رمزارز کنجکاو هستند. آن‌ها نمی‌خواهند از قافله عقب بمانند و این موضوع که بیت کوین ۱۲ سال دوام آورده نشان می‌دهد که یک چیز زودگذر نیست.

شایان ذکر است که با توجه به رو آوردن سهام‌دارِ رتبه‌ی هشتمِ Microstrategy، یعنی Russell Investment به دارایی‌های دیجیتال، می‌توان گفت که جلب توجه سهام‌داران به این حوزه کار سختی نبوده است. طبق گفته‌ی فراست این شرکت از سال ۲۰۱۸ درباره بیت کوین اظهاراتی را منتشر می‌کرده است، به عنوان مثال در یک پست اظهار داشت:

در حالی‌که بسیاری از موسسات بیت کوین را زیر سوال می‌برند، نکته‌ی مهم این است که این رمزارز حتی می‌تواند بنیان بانک‌های مرکزی را زیر سوال ببرد.

شرکت Renaissance Tech نیز در رتبه‌ی دهم، سهام خود را از ماه ژوئن (تیر) چهار برابر افزایش داده و این اتفاق با زمانی که آن‌ها تصویب داخلی برای معاملات آتی بیت کوین را دریافت کردند، مصادف بوده است؛ همچنین این اقدام با بیانیه عمومی Microstrategy مبنی بر در نظر گرفتن دارایی‌های ذخیره ارزشِ جایگزین (که بیت کوین نیز یکی از گزینه‌ها بوده)، هم‌زمان بوده است.

شرکت Citron Fund نیز حدود سه سال، نسبت به بیت‌کوین موضع بدبینانه‌ای داشته و در حال حاضر آن‌قدر تغییر رویه داده که به Microstrategy گفت: «بیت کوین بهترین دارایی در بازار سهام امروز است.»

از طرفی سهام شرکت Blackrock حدود ۵٪ کاهش یافته، اما این شرکت با داشتن ۱۵٪ سرمایه از سهامِ کل، همچنان بزرگترین سرمایه گذار میکرواستراتژی است. آن‌ها همچنین با داشتن ۸ تریلیون دلار سرمایه، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهانی هستند. مدیر ارشد سرمایه‌گذاری Blackrock دو هفته پیش اظهار داشت بیت کوین آمده است که بماند و مدیرعامل آن‌ها نیز خاطرنشان کرد: «بیت کوین می‌تواند جای طلا را بگیرد.»

فراست در پست خود به این موضوع اشاره کرد که بسیاری از صندوق‌های سرمایه گذاری با قانون‌گذاری‌های خود، اجازه‌ی سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال را نمی‌دهند و خاطرنشان کرد با این‌که هر صندوقی می‌تواند در سهام سرمایه‌گذاری کند، اما سهام شرکت میکرواستراتژی (MSTR) یک گزینه عالی است.

فراست اعتقاد دارد اگر روشی که Saylor پیش گرفت با موفقیت پیش برود، سرمایه‌گذاران برتر می‌توانند از این موضوع به عنوان توجیهی مناسب، برای استفاده از بیت کوین در لیست دارایی‌های شرکت‌ها استفاده کنند. گفتنی است که Microstrategy از مرداد ماه امسال تاکنون ۴۰,۸۲۴ بیت کوین به ارزش ۴۷۵ میلیون دلار خریداری کرده و اکنون  قصد دارد ۶۳۵ میلیون دلار دیگر نیز برای خرید بیت کوین هزینه کند.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.