بیت کوین از سهام باثبات‌تر است!

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲ آذر ۱۳۹۹

در روز جمعه، Van Eck، یک شرکت مدیریت سرمایه گذاری، گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد بیت کوین نسبت به یک چهارم تا یک سوم از سهم‌های S&P 500، نوسانات قیمتی کمتری دارد. به نظر می‌رسد که تحقیقات این شرکت در صدد آرام کردن سرمایه‌گذاران و از بین بردن ترس آن‌ها و SEC، در مورد بیت کوین و اوراق بهادار این رمزارز است:

اگرچه مدت‌هاست که بیت کوین به عنوان یک دارایی نوپا و بی‌ثبات و جدا از بازارهای سهام و سرمایه سنتی در نظر گرفته می‌شود، اما واقعیت نشان می‌دهد که بزرگترین معاملات ارزهای دیجیتال در جهان حتی با وجود نوسانات قابل توجهی که دارند، توسط بزرگترین شرکت‌های جهان صورت می‌گیرد.

 

بر اساس گزارش Van Eck، از اوایل سال جاری تاکنون ۲۹٪ از سهم‌های S&P 500 نوسانات قیمت بیشتری را نسبت به ارزهای دیجیتال تجربه کرده‌اند و حتی حدود ۲۲٪ نیز، همین نوسانات را در ۹۰ روز داشته‌اند.

این تحقیق از آن جهت قابل توجه است که مهم‌ترین رقیب بیت کوین یعنی طلا نیز در آن گنجانده شده است. شایان ذکر است که حجم بیشتر سرمایه این شرکت (یعنی از حدود ۵۰ میلیارد دلار دارایی) طلا است؛ همچنین این شرکت اولین صندوق سهام طلا (INIVX) را در سال ۱۹۶۸ تاسیس کرده است. علی‌رغم علاقه‌ای که آن‌ها نسبت به شمش و طلا دارند، با این حال هیچ‌وقت از صحبت کردن و تحقیق کردن درباره بیت‌کوین اجتناب نکرده‌اند.

این شرکت در حال حاضر یک صندوق قابل معامله‌ی بیت کوین (Bitcoin exchange-traded) را به سرمایه‌گذاران نهادی ارائه می‌دهد و پیش از این نیز درخواست‌هایی مبنی بر ارائه Bitcoin ETF را به SEC ارسال کرده است.

Van Eck پا را فراتر نهاده و اخیرا نیز اظهار داشته که سرمایه‌گذاران نهادی باید بیت کوین را به عنوان یک دارایی برای سرمایه‌گذاری در نظر بگیرند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.