۴ آلت کوین که باید زیر نظر داشته باشید!

آلت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 6 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰

در روزهای گذشته بازار کریپتوکارنسی‌ها بسیار هیجان‌انگیز بوده است؛ از افزایش مجدد قیمت اتر گرفته تا رکوردزنی جدید بایننس کوین (BNB) و رشد مجدد ریپل (XRP) پس از خبرهای امیدوار کننده و پیروزی در دادگاه. اما فقط این رمزارزها نیستند که وارد یک روند صعودی شده‌اند؛ استلار (XLM)، آیوتا (IOTA)، مونرو (XMR) و تزوس (XTZ) آلت کوین‌هایی هستند که بهتر است در ۷ روز پیش رو زیر نظر داشته باشید، زیرا براساس تحلیل تکنیکال ارائه شده توسط وب سایت کوین تلگراف، امکان رشد آن‌ها در این بازه زمانی وجود دارد.

 

تحلیل قیمت استلار (XLM)

قیمت استلار در روز گذشته از سطح مقاومت ۰/۶۰ دلاری گذشت و به بالاترین سطح خود در ۵۲ هفته گذشته، یعنی ۰/۶۵ دلار رسید. در مواقع این چنینی که یک دارایی می‌تواند به بالاترین قیمت بازه ۵۲ هفته‌ای خود برسد، معمولا انتظار رالی قیمتی وجود دارد زیرا تریدرها با فرض بر ادامه‌دار بودن رالی برای خرید عجله می‌کنند.

استلار

باتوجه به صعودی بودن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه صعودی (۰/۴۶ دلار) و قرار داشتن شاخص مقاومت نسبی (RSI) در منطقه اشباع خرید می‌توان گفت گاوها بازار این رمزارز را در دست دارند. در صورتی که آن‌ها بتوانند نمودار XLM را به بالای سطح ۰/۶۵ دلار برسانند، روند صعودی بعدی این آلت کوین با تارگت‌های ۰/۷۲ و حتی ۰/۸۵ دلار آغاز خواهد شد. بنابراین باتوجه به نمودار روزانه‌ی بالا، دو سناریو برای حرکت بعدی استلار انتظار می‌رود:

  • سناریوی افرابشی استلار: خرس‌ها در تلاشند تا بر گاوها پیروز شوند و قیمت استلار را به زیر سطح ۰/۶۰ دلار برسانند. با این حال اگر گاوها در برابر آن‌ها مقاومت کنند و اجازه ندهند که قیمت استلار به زیر سطح ۰/۵۵ دلار برسد، روند کلی بازار مثبت خواهد بود.
  • سناریوی ریزشی استلار: در مقابل نیز اگر خرس‌ها موفق شوند قیمت استلار را به زیر ۰/۵۵ دلار برسانند، ممکن است قیمت این رمزارز تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بریزد. در صورتی‌که این سطح حمایت هم شکسته شود می‌توان گفت خرس‌ها کنترل بازار را در دست دارند.

استلار

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که کندل قیمتی استلار بالای سطح ۰/۶۰ دلار بسته شده اما گاوها نتوانستند از این فرصت استفاده کنند و قیمت را بالاتر ببرند. در مقابل خرس‌ها از این موقعیت استفاده کردند و قیمت XLM را به زیر سطح ۰/۶۰ دلار رساندند.

با این حال در صورتی‌که خرس‌ها نتوانند قیمت استلار را به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه  برسانند، یعنی گاوها در سطوح پایین قیمتی در حال خرید هستند و اجازه ریزش بیشتر را نمی‌دهند. در مقابل نیز با شکسته شدن سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه روند به نفع خرس‌ها تغییر خواهد کرد.

 

تحلیل قیمت آیوتا (IOTA)

آیوتا در حال حاضر در یک روند صعودی قرار دارد. گاوها در ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) توانستند قیمت این رمزارز را به بالای مقاومت روانی ۲ دلاری برسانند و اگر بتوانند این جایگاه را حفظ کنند، تارگت‌های بعدی این روند صعودی سطوح قیمتی ۲/۳۵ و ۲/۶۰ دلار خواهد بود.

آیوتا

صعودی بودن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱/۶۶ دلار) و قرار داشتن شاخص RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان می‌دهد گاوها بازار این رمزارز را در دست دارند.

در صورتی که گاوها نتوانند نمودار قیمت آیوتا را بالای سطح ۲ دلار حفظ کنند، ممکن است خرس‌ها قیمت این آلت کوین را تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پایین بکشند. با این حال شایان ذکر است که از آغاز این روند صعودی در ماه مارس، گاوها توانسته‌اند از این سطح حمایت دفاع کنند.

در صورتی که نمودار قیمت IOTA از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یک جهش داشته باشد می‌توان گفت گاوها در سطوح پایین قیمتی در حال خرید هستند و روند بازار مثبت است. در مقابل نیز اگر نمودار به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد یعنی خرس‌ها کنترل اوضاع را در دست گرفته‌اند.

آیوتا

  • سناریوی افزایشی آیوتا:  نمودار چهار ساعته آیوتا نشان می‌دهد که با رسیدن قیمت این رمزارز به ۲ دلار تریدرها برای کسب سود، مدام اقدام به فروش می‌کنند. بنابراین ممکن است قیمت آیوتا تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (که دارای شیب صعودی است) سقوط کند. اگر نمودار آیوتا از این سطح برگردد مجددا وارد روند صعودی‌ خواهد شد.
  • سناریوی ریزشی آیوتا: در مقابل نیز اگر خرس‌ها موفق شوند که قیمت آیوتا را به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، این آلت کوین ممکن است وارد یک روند نزولی شود که تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه ادامه خواهد داشت. با رخ دادن این اصلاح قیمت عمیق روند صعودی آیوتا به تعویق می‌افتد.

 

تحلیل قیمت مونرو (XMR)

مونرو در دهم آوریل (۲۱ فروردین)، توانست سطح مقاومت ۲۶۸/۸ دلاری را بشکند که نشان دهنده آغاز یک روند صعودی است. در صورتی که گاوها این روند را حفظ کنند، تارگت‌های بعدی مونرو سطوح قیمتی ۳۳۴ و ۳۸۴ دلار خواهد بود.

مونرو

در نمودار روزانه مونرو می‌بینیم که شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۵۸ دلار) صعودی است و شاخص RSI نیز بالای سطح ۷۵ قرار دارد، در نتیجه روند این رمزارز صعودی است.

  • سناریوی افزایشی مونرو: با این حال اگر گاوها نتوانند قیمت مونرو را بالای سطح ۲۸۸/۶۰ دلار نگه دارند، این رمزارز می‌تواند تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند. در صورتی که نمودار مونرو از این سطح برگردد یعنی گاوها در نقاط پایین قیمتی اقدام به خرید کرده‌اند و ممکن است مجددا روند صعودی را برگردانند.
  • سناریوی ریزشی مونرو: در مقابل نیز اگر خرس‌ها بتوانند نمودار مونرو را به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، احتمال سقوط قیمت این آلتکوین تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۳۲ دلار) وجود دارد.

مونرو

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که خرس ها تلاش کردند تا رالی مونرو را در نزدیکی مقاومت روانی ۳۰۰ دلاری متوقف کنند اما گاوها نیز دست از تلاش برنداشته‌اند. گاوهای بازار با اقدام به خرید در سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، قیمت مونرو را به بالای سطح مقاومت ۳۰۰ دلاری رسانده‌اند.

با توجه به صعودی بودن شیب میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید می‌توان گفت که گاوها کنترل بازار این رمزارز را در دست دارند.

اگر نمودار قیمتی مونرو به زیر سطح میانگین‌های متحرک برسد، روند صعودی گفته شده متوقف خواهد شد. در این صورت قیمت مونرو ممکن است تا سطح ۲۵۰ دلار بریزد.

 

تحلیل قیمت تزوس (XTZ)

در حال حاضر تزوس در یک روند صعودی قوی قرار دارد. این رمزارز در ۵ آوریل (۱۶ فروردین)، توانست سطح مقاومت ۵/۶۴ دلاری را بشکند و روزهای ۷ و ۸ آوریل  (۱۸ و ۱۹ فروردین) نیز مجددا این سطح را تاچ کرد. با این حال بعد از آن روند صعودی‌اش را ادامه داد و در ۲۱ فروردین توانست رکورد ۷/۲۱ دلاری را ثبت کند.

تزوس

صعودی بودن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵/۴۲ دلار) و قرار داشتن شاخص RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان‌دهنده برتری گاوها است.

باتوجه به دنباله (شدو) بلند ثبت شده در نمودار کندل استیک تزوس می‌توان گفت تریدرها در سطوح پایین قیمتی در حال خرید هستند. اگر آن‌ها بتوانند قیمت تزوس را به بالای سطح ۷/۲۱ دلار سوق دهند، تارگت بعدی این رمزارز سطح ۸/۱۴ دلار خواهد بود.

در مقابل نیز در صورت رخ دادن یک روند نزولی، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یک سطح حمایت مهم خواهد بود. اگر نمودار تزوس از این سطح حمایت برگردد یعنی روند بازار همچنان صعودی است و گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت این آلتکوین را مجددا به بالای سطح ۷/۲۱ دلار برسانند. از طرفی با شکسته شدن این سطح حمایت احتمال دارد که روند صعودی تزوس ضعیف شود.

تزوس

با توجه به نمودار چهار ساعته تزوس می‌توان گفت که گاوها در تلاشند تا اجازه ندهند قیمت XTZ به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد. 

  • سناریوی افزایشی تزوس: اگر آن‌ها موفق شوند که نمودار قیمتی تزوس را به بالای سطح ۶/۸۵ دلار برسانند، ممکن است این رمزارز مجددا سطح ۷/۲۱ را تاچ کند. با شکستن این سطح مقاومت روند صعودی بعدی تزوس آغاز می‌شود.
  • سناریوی ریزشی تزوس: با این حال اگر نمودار تزوس به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد و در همان ناحیه باقی بماند، ممکن است قیمت آن تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه بریزد. در این صورت گاوها تمام تلاش خود را خواهند کرد تا قیمت XTZ به زیر این سطح نرسد. با این حال اگر آن‌ها موفق نشوند که روند نزولی تزوس را در سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه متوقف کنند، ممکن است این ریزش قیمت تا سطح ۵/۴۰ و حتی ۴/۶۰ دلار ادامه داشته باشد.

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.