وضعیت رشد بازار NFTها در مقایسه با بازار ارزهای دیجیتال چگونه است؟

رشد بیشتر بازار NFTها در مقایسه با بازار ارزهای دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱

پلتفرم تجزیه تحلیل داده‌های بلاک‌چینی نانسن اخیرا تحقیقات خود را در مورد بازار NFTها به اشتراک گذاشت. این تجزیه تحلیل رشد بیشتر بازار NFTها در مقایسه با بازار ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد. برای اطلاع از جزئیات دقیق خبر در ادامه با بیتستان همراه باشید.

رشد بیشتر بازار NFTها در مقایسه با بازار ارزهای دیجیتال

پلتفرم تجزیه و تحلیل داده‌های بلاک‌چینی نانسن (Nansen) اخیرا تحقیقات خود را در مورد بازار NFTها به اشتراک گذاشت. با توجه به این مطالعات، بازار NFTها از ابتدای سال عملکرد بهتری در مقابل بازار ارزهای دیجیتال داشته است. همچنین این پلتفرم پیش‌بینی کرد که ارزش بازار NFTها تا سال ۲۰۲۵ به ۸۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

همانطور که ذکر شد، بازار NFT از ابتدای سال ۲۰۲۲ عملکرد بهتری نسبت به بازار ارزهای دیجیتال داشته، به طوری که بازدهی بازار NFT حدودا ۱۰۳/۷ درصد بهتر از اتریوم بوده است.

قابل ذکر است که با وجود کاهش و افت بازار ارزهای دیجیتال در پایان ماه فوریه ۲۰۲۲، بازار NFT-500 توانست تنها در ۳۰ روز ۵/۹ درصد رشد کند.

رشد بیشتر بازار NFTها

گزارشات ارائه شده از نانسن نشان داد، NFTهای بلوچیپ که با توجه به ارزش بازار طبقه بندی می‌شوند، کمترین میزان نوسان را دارند.

قابل ذکر است که مجموعه‌های برتر بازار اوپن سی مانند Azuki، Clone X و Doodles به عنوان بلو چیپ طبقه بندی شده‌اند. طبقه بندی مجموعه‌های برتر بازار اوپن سی به عنوان بلوچیپ احتمالا به دلیل سابقه رشد آن‌ها بوده است.

رشد بازار nftها در مقایسه با ارزهای دیجیتال

از سوی دیگر، متاورس و NFTهای هنری بی ثبات‌ترین بخش بازارهای NFT هستند. طبق گفته نانسن، متاورس شامل NFTهای زمین، آواتارها و NFTهای کاربری است. ارزیابی قیمت‌ها در متاورس به ویژه زمین مجازی در Decentraland و The Sandbox، می‌تواند چالش برانگیز باشد.

رشد بیشتر بازار NFTها در مقایسه با بازار ارزهای دیجیتال

همچنین تحقیقات نانسن نشان داد که رشد کلی اکوسیستم بازی‌های ویدیوئی در حال کاهش است. شاخص Gaming-50 با افت ۲۴ درصدی بیشتر کاهش را در بین تمامی بازارهای NFT داشت.

رشد بازار nftها

با وجود این افت، بازار NFT در مقایسه با بازار ارزهای دیجیتال عملکرد بهتری دارد.

منبع: cryptoslate

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.