خرید بیت کوین بهتر از خرید اوراق قرضه است!

خرید بیت کوین بهتر از خرید اوراق قرضه است!
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۴ خرداد ۱۴۰۰

ری دالیو (Ray Dalio) یک سرمایه‌گذار میلیاردر و مدیر صندوق مقابله با ریسک اخیرا طی سخنرانی خود در کنفرانسی که درباره کریپتوکارنسی‌ها بوده اظهار داشت که خرید بیت کوین را به خرید اوراق قرضه ترجیح می‌دهد.

وی در این مصاحبه که دیروز پخش شد بیت کوین را نسبت به اوراق قرضه‌ی شرکتی یا دولتی، برای پس‌انداز برتر دانست و خاطرنشان کرد:

هرچه که بیشتر در بیتکوین سرمایه‌گذاری کنیم، بیشتر می‌گوییم که این رمزارز را به اوراق قرضه ترجیح می‌دهیم. خودم نیز بیت کوین را به اوراق قرضه ترجیح می‌دهم.

وی در ادامه افزود که هرچه افراد بیشتر در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند، تسلط دولت‌ها بر سرمایه آن‌ها به عنوان مردم عادی کمتر می‌شود.

دالیو علاوه بر تاکید بر مزایای سرمایه‌گذاری در بیت کوین، اظهار داشت که بزرگترین ریسک برای این کریپتوکارنسی، موفقیت خودش است، زیرا افزایش اخیر محبوبیت ارزهای دیجیتال و عملکرد چشم‌گیر آن‌ها می‌تواند منجر به سرکوبی بیشتر این حوزه توسط دولت‌ها شود:

یکی از بزرگترین نگرانی‌ها این است که دولت‌ها می‌توانند بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را کنترل کنند. آن‌ها می‌دانند که جایگاه رمزارزها کجاست و چه اتفاقی خواهد افتاد.

این سرمایه‌گذار پیش از این در ماه مارس (اسفند ۱۳۹۹)، بعد از آنکه پیش‌بینی کرد دولت آمریکا مجددا بیت کوین را ممنوع می‌کند، افراد را به خرید بیتکوین و سرمایه‌گذاری در آن تشویق کرد. دالیو‌ در این باره به تلاش دولت آمریکا برای منع کردن شهروندان از در اختیار داشتن و معامله طلا در دهه ۱۹۳۰ اشاره کرد، و اظهار داشت که دولت این اقدام را بدین دلیل انجام داد که طلا را تهدیدی جدی برای اوراق قرضه خزانه‌داری می‌دانست.

وی همچنین در ماه ژانویه که شاهد یک رالی چشم‌گیر در بازار ارزهای دیجیتال بودیم، درباره افزایش فشار قانون‌گذاران نسبت به ارزهای دیجیتال هشدار داد:

به نظرم بزرگترین ریسک برای بیت کوین،‌ موفقیت آن است زیرا با موفقیت این رمزارز دولت‌ها سعی خواهند کرد آن را از بین ببرد و قدرت این کار را هم دارند.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.