تحلیل قیمت ICP و AAVE (دوشنبه ۴ مرداد)

تحلیل قیمت ICP و AAVE (دوشنبه ۴ مرداد)
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

ساعاتی گذشته شاهد جهش ناگهانی قیمت بیت کوین بودیم و همین رشد آلت کوین‌های بزرگ بازار از جمله اتر را نیز به دنبال خود کشاند. در این مقاله به تحلیل تکنیکال دو آلت کوین دیگر که ممکن است در روزهای پیش رو عملکرد قابل توجهی داشته باشند پرداخته‌ایم.

تحلیل قیمت دفینیتی (ICP) 

رمزارز ICP در ۲۹ تیر (۲۰ جولای) به زیر سطح حمایت ۲۸/۳۱ دلار رسید اما خرس‌ها نتوانستند سطوح پایین قیمتی را حفظ کنند. این موضوع نشان می‌دهد که گاوها در سطوح پایین قیمت اقدام به خرید گسترده این رمزارز می‌کنند.

بازگشت به بالای سطح ۲۶/۹۲ دلار سرعت این روند صعودی را افزایش داد و گاوها موفق شدند در ۲ مرداد (۲۴ جولای) قیمت ICP را به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۸/۵۳ دلار) برسانند. این موضوع اولین نشانه از کاهش احساسات منفی در بازار این رمزارز است. در حال حاضر شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح شده و شاخص RSI نیز تا نقطه میانی‌اش افزایش یافته و می‌توان گفت که فشار فروش رفته رفته کاهش می‌یابد.

  • اگر گاوها بتوانند نمودار ICP  را به بالای سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۷/۳۳ دلار) برسانند، قیمت این رمزارز می‌تواند تا مقاومت بالاسری یعنی سطح ۵۹/۴۲ دلار افزایش یابد. با شکسته شدن و بسته شدن قیمت بالای این سطح مقاومت یک الگوی کف دوقلو (double bottom) تکیمل می‌شود که نشان دهنده شروع یک رالی جدید است. هدف این روند صعودی سطح ۹۰/۵۳ دلار است. 
  • با این حال اگر نمودار قیمت ICP از سطوح کنونی‌اش برگردد و به زیر سطح ۲۶/۹۲ دلار برسد، این روند صعودی رخ نخواهد داد.

قیمت ICP

در نمودار چهار ساعته رمزارز ICP می‌بینیم که شیب هر دو میانگین متحرک صعودی است و شاخص RSI نیز در ناحیه مثبت قرار دارد؛ این موضوع نشان می‌دهد که گاوها کنترل بازار ICP را در دست دارند. احتمالی که اکنون وجود دارد این است که خریداران با آغاز روند نزولی از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دفاع کنند.

  • در صورتی که نمودار ICP از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یک جهش ناگهانی داشته باشد، قیمت این رمزارز می‌تواند تا سطح مقاومت روانی ۵۰ دلاری افزایش یابد. این سطح می‌تواند به عنوان یک مقاومت مهم عمل کند و فراتر رفتن از آن برای ICP سخت باشد. با این حال اگر گاوها دست از تلاش بر ندارند ممکن است روند صعودی ICP تا رسیدن به سطح ۵۹/۴۲ دلار ادامه داشته باشد. 
  • در مقابل نیز با رسیدن نمودار به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ممکن است شاهد ریزش قیمت ICP تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه باشیم.

تحلیل قیمت آوه (AAVE)

قیمت رمزارز آوه در ۲۹ تیر (۲۰ جولای) به سطح ۲۱۲/۵۴ دلار برگشت و سه روز بعد نیز به بالای سطح مقاومت ۲۸۰ دلار رسید که نشان دهنده هجوم خریداران در سطوح پایین قیمتی است. در حال حاضر این رمزارز در یک الگوی مثلث متقارن (symmetrical triangle) به دام افتاده است. 

قیمت آوه

در نمودار بالا می‌بینیم که میانگین‌های متحرک در حال تشکیل یک الگوی صلیب صعودی (bullish crossover) هستند و این موضوع نشان می‌دهد که گاوها در تلاشند تا کنترل اوضاع را در دست بگیرند. اگر نمودار آوه از سطح میانگین‌های متحرک یک جهش ناگهانی داشته باشد می‌توان گفت خریداران در سطوح پایین اقدام به خرید کرده‌اند.

  • با شکسته شدن و بسته شدن نمودار بالاتر از خط روند نزولی (downtrend line)، الگوی مثلث متقارن کامل می‌شود. در این شرایط  قیمت AAVE می‌تواند تا سطح ۳۴۷/۵۳ دلار و سپس ۴۰۰ دلار رشد کند.
  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها نمودار AAVE را به زیر سطوح میانگین‌های متحرک برسانند، قیمت این رمزارز می‌تواند مجددا به داخل الگوی مثلث سقوط کند. با رسیدن قیمت به زیر این الگو نیز روند آوه به دست خرس‌ها می‌افتد.

قیمت آوه

  • با ادامه داشتن روند صعودی گاوها با سطح مقاومت روانی ۳۰۰ دلاری روبرو هستند؛ با این حال اگر اجازه ندهند که نمودار AAVE زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند، احتمال صعود این رمزارز تا بالای خط روند نزولی وجود دارد. در این حالت ممکن است در کوتاه مدت قیمت AAVE به سطح ۳۴۷/۵۳ دلار برسد.
  • با این حال اگر نمودار آوه زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند، قیمت این رمزارز می‌تواند تا سطح ۲۶۸ دلار و سپس میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش یابد. در صورتی که از این سطح شاهد یک جهش ناگهانی باشیم می‌توان گفت که خریداران در سطوح پایین اقدام به خرید کرده‌اند. در این شرایط گاوها مجددا تلاش می‌کنند تا قیمت را به خط روند نزولی برسانند. با رسیدن قیمت به زیر سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه می‌توان گفت که خرس‌ها بر گاوها برتری یافته‌اند.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به  سایت بیتستان خرید و فروش کنید

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.