تحلیل قیمت یونی‌سواپ، چین‌لینک، سولانا و مونرو (دوشنبه ۱۱ مرداد)

تحلیل قیمت یونی‌سواپ، چین‌لینک، سولانا و مونرو (دوشنبه ۱۱ مرداد)
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 6 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

برترین رمزارز بازار، بیت کوین، در چند روز گذشته حدود ۴۳٪ رشد داشت و برخی آلت کوین‌ها از جمله اتر را نیز به دنبال خود کشاند. قیمت اتر در این چند روز به بالای سطح ۲۰۰۰ دلار رسید و حتی ۲۶۰۰ دلار را هم تاچ کرد. با این حال فقط اتر نیست که با این رشد همراه شده است؛ در این مقاله به تحلیل آلت کوین‌های یونی سواپ (UNI)، لینک (LINK)، سولانا (SOL) و مونرو (XMR) که ممکن است در روزهای پیش رو عملکرد قابل توجهی داشته باشند پرداخته‌ایم.

تحلیل قیمت یونی سواپ (UNI)

قیمت رمزارز UNI در ۸ مرداد (۳۰ جولای) تا بالای خط روند نزولی افزایش یافت و الگوی مثلث نزولی را غیر معتبر کرد. 

قیمت uni

اگر گاوها بتوانند نمودار UNI را به بالای محدوده مقاومتی ۲۳/۴۵ الی ۲۵ دلار سوق دهند، قیمت این رمزارز می‌تواند تا مقاومت ۳۰ دلاری رشد کند. در حال حاضر شیب میانگین‌های متحرک صعودی بوده و شاخص RSI نیز وارد ناحیه مثبت شده است؛ در نتیجه می‌توان گفت گاوها بازار یونی سواپ را در دست دارند.

  • احتمالا خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا از ناحیه مقاومت بالاسری دفاع کنند. اگر قیمت از این ناحیه کاهش یابد اما از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۹/۲۵ دلار) یک جهش ناگهانی داشته باشد، می‌توان گفت خریداران به هنگام ریزش قیمت اقدام به خرید کرده‌اند. در این شرایط قیمت UNI احتمالا تا سطح ۲۵ و سپس ۳۰ دلار افزایش می‌یابد.
  • در مقابل نیز اگر نمودار برگردد و به زیر میانگین‌های متحرک برسد، ممکن است شاهد کاهش قیمت تا سطح ۱۷/۲۴ دلار و سپس ۱۳ دلار باشیم.

قیمت یونی سواپ

با توجه به نمودار بالا می‌توان گفت که قیمت رمزارز UNI می‌تواند تا سطح ۲۳/۴۵ افزایش باشد و در این مسیر گاوها با مقاومت شدید خرس‌ها روبرو هستند. 

  • در صورتی که در این شرایط گاوها دست از تلاش بر ندارند می‌توان گفت که منتظر رالی بیشتر هستند. صعودی بودن شیب میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص RSI در منطقه اشباع خرید نشان می‌دهد که احساسات حاکم بر بازار این آلت کوین صعودی است.
  • در صورتی که نمودار یونی سواپ از مقاومت بالاسری برگردد و به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد این روند صعودی رخ نخواهد داد. در این شرایط ممکن است قیمت UNI تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه بریزد.

تحلیل قیمت چین لینک (LINK)

قیمت چین لینک در ۵ مرداد (۲۷ جولای) به بالای سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۸/۷۳ دلار) رسید و این موضوع نشان می‌دهد که قدرت خرس‌ها در حال کاهش یافتن است. پس از یک مکث جزئی در اطراف سطح روانی ۲۰ دلاری، گاوها در ۸ مرداد (۳۰ جولای)، رالی را از سر گرفتند.

قیمت چین لینک

با این حال دنباله بلند قرمز روی نمودار کندل استیک این رمزارز نشان می‌دهد که ممکن است این روند صعودی قدرت خود را از دست بدهد. 

  • اگر نمودار از سطوح کنونی‌اش برگردد اما از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۸/۸۳ دلار) یک جهش ناگهانی داشته باشد، می‌توان گفت احساسات حاکم بر بازار رمزارز LINK مثبت شده است. در این شرایط خریداران تلاش می‌کنند تا قیمت LINK را به بالای مقاومت بالاسری یعنی سطوح ۳۲/۵۰ الی ۳۵ دلار سوق دهند.
  • در مقابل نیز اگر نمودار به زیر سطوح میانگین‌های متحرک برسد یعنی خرس‌ها هنوز دست از تلاش برنداشته‌اند. در این شرایط ممکن است قیمت چین لینک تا ناحیه حمایتی بحرانی ۱۳/۳۸ الی ۱۵ دلار کاهش یابد.

قیمت چین لینک

در نمودار چهار ساعته چین لینک می‌بینیم که شیب هر دو میانگین متحرک در حال صعودی شدن است و شاخص RSI نیز در منطقه مثبت است. در نتیجه می‌توان گفت گاوها بازار چین لینک را در دست دارند و با کاهش قیمت تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه اقدام به خرید می‌کنند. 

  • در این شرایط روند صعودی LINK تا سطح مقاومت بعدی یعنی سطح ۲۶/۶۰ دلار، می‌تواند آغاز شود.
  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها نمودار چین لینک را به زیر سطح ۲۱ دلار برسانند، ممکن است قیمت این رمزارز تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش یابد. این سطح یک حمایت بحرانی است زیرا با شکسته شدن آن ممکن است شاهد ریزش چین لینک تا سطح ۱۵ دلار باشیم.

تحلیل قیمت سولانا (SOL)

گاوها در ۹ مرداد (۳۱ جولای) موفق شدند نمودار رمزارز سولانا را به بالای خط روند نزولی سوق دهند و الگوی مثلث نزولی را باطل کردند. در حال حاضر خرس‌ها در تلاشند تا قیمت را به زیر خط روند نزولی برسانند.

قیمت سولانا

در نمودار روزانه سولانا می‌بینیم که شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۰/۴۹  دلار) صعودی است و شاخص RSI به بالای سطح ۶۱ رسیده است. در نتیجه می‌توان گفت فعلا بازار سولانا در دست گاوها است.

  • اگر گاوها با کاهش قیمت تا سطح خط روند نزولی، اقدام به خرید کنند، یعنی احساسات حاکم بر بازار مثبت شده است. در این شرایط خریداران تلاش می‌کنند تا با سوق دادن نمودار به بالای ناحیه مقاومت ۳۷ الی ۳۸/۱۰ دلار، روند صعودی را از مجددا آغاز کنند. در صورت موفقیت خریداران، قیمت رمزارز SOL می‌تواند به سطح ۴۴ دلار برسد، یعنی جایی که خرس‌ها با تمام قوا از آن دفاع خواهند کرد. 
  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها قیمت سولانا را به زیر سطح میانگین‌های متحرک برسانند، روند صعودی پیشین رخ نخواهد داد. در این شرایط قیمت SOL می‌تواند تا سطح ۲۶/۵۰ دلار سقوط کند.

قیمت سولانا

در حال حاضر خرس‌ها در تلاشند تا روند صعودی رمزارز SOL را در سطح مقاومت بالاسری (۳۸/۱۰ دلار) متوقف کنند؛ با این حال صعودی بودن شیب میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در منطقه مثبت، نشان می‌دهد که فعلا گاوها بازار SOL را در دست دارند.

  • اگر نمودار سولانا از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یک جهش ناگهانی انجام دهد، قیمت این رمزارز می‌تواند وارد یک روند صعودی تا سطح ۴۴ دلار شود.
  • شکسته شدن نمودار به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان دهنده ضعیف شدن این روند است. در این شرایط  قیمت SOL می‌تواند تا نزدیکی سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش یابد. 

تحلیل قیمت مونرو (XMR)

نمودار مونرو در ۴ مرداد (۲۶ جولای) به بالای خط روند نزولی رسید و الگوی مثلث نزولی را باطل کرد. شکسته شدن این روند نزولی یک سیگنال مثبت است.

قیمت مونرو

رمزارز مونرو در سه روز گذشته در یک محدوده در نوسان بوده است. اگر گاوها بتوانند نمودار را به بالای سطح ۲۵۰ دلار سوق دهند، این رمزارز می‌تواند وارد یک روند صعودی با تارگت ۲۸۸/۰۶ و سپس ۳۱۶/۲۳ دلار شود. میانگین‌های متحرک در حال تشکیل یک الگوی صلیب صعودی (bullish crossover) هستند و شاخص RSI نیز در منطقه مثبت قرار دارد و این موضوع نشان دهنده برتری خریداران است.

  • اگر نمودار از سطوح کنونی‌اش برگردد اما سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۲۰ دلار) به عنوان سطح حمایت عمل کند، می‌توان گفت خریداران با ریزش قیمت در حال خرید هستند. در این شرایط گاوها مجددا تلاش می‌کنند تا روند صعودی را آغاز کنند.
  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها موفق شوند قیمت XMR را به زیر سطح میانگین‌های متحرک برسانند، این روند صعودی رخ نخواهد داد.

قیمت مونرو

با توجه به نمودار چهار ساعته می‌توان گفت که قیمت XMR چند روز گذشته در ناحیه بین ۱۸۰ الی ۲۲۷/۵۰ دلار به دام افتاده بود. با خارج شدن مونرو از این ناحیه، قیمت این رمزارز می‌تواند تا سطح ۲۷۵ دلار رشد کند. با این حال خرس‌ها اجازه رشد به بالای مقاومت روانی ۲۵۰ دلاری را نمی‌دهند.

  • صعودی بودن شیب میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص RSI در ناحیه مثبت نشان می‌دهد که روند مونرو صعودی است. اگر گاوها بتوانند قیمت مونرو را به بالای سطح ۲۵۰ دلار سوق دهند، مومنتوم این روند صعودی بیشتر خواهد شد.
  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها قیمت مونرو را به زیر سطح ۲۲۷.۵۰ دلار بکشانند و همان جا حفظ کنند، روند صعودی گفته شده رخ نخواهد داد.

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به  سایت بیتستان خرید و فروش کنید

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.