نرخ تسلط بیت‌کوین بر بازار افزایش یافت

افزایش چشمگیر نرخ تسلط بیت کوین بر بازار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲

بیتستان: در بحبوهه افت قیمت بسیاری از توکن‌های بازار ارز دیجیتال، نرخ تسلط بیت‌کوین بر بازار افزایش یافت. طبق گزارشات ارائه شده، با افزایش چشمگیر نرخ تسلط بیت کوین بر بازار، آلت‌کوین‌های بازار افت بیشتری تجربه کردند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

افزایش چشمگیر نرخ تسلط بیت کوین بر بازار

بر اساس داده‌های ارائه شده از سمت TradingView، تسلط بیت‌کوین بار دیگر به بالاترین سطح خود رسید. در حال حاضر، تسلط این رمزارز در بازار ۵۰ درصد شده. شایان ذکر است همین روند بازتاب روندی است که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ رویت شده بود.

افزایش نرخ تسلط بیت‌کوین بر بازار نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بازار، بیت‌کوین را به دیگر رمزارزها ترجیح می‌دهند. این نرخ از هفته گذشته ۴/۱ درصد افزایش یافته و در حال حاضر، به بالاترین سطح خود از آوریل ۲۰۲۱ رسیده است.

به گفته تحلیلگران، شاخص تسلط بیت‌کوین معمولا در بازارهای نزولی افزایش می‌یابد. دلیل اصلی این روند، ثبات نسبی بیت‌کوین در مقایسه با آلت‌کوین‌ها است.

این افزایش را می‌توان به عملکرد ضعیف آلت‌کوین‌ها، پس از شکایت SEC علیه صرافی‌های Binance و Coinbase نسبت داد. پس از این افزایش، بیت‌کوین توانست ثبات نسبی خود را حفظ کند، اما آلت‌کوین‌ها بیشتر از قبل سقوط کردند.

بر اساس داده‌های CoinGecko، بیت‌کوین، علی‌رغم افت ۳/۶ درصدی در یک هفته گذشته، تا حد زیادی از آلت‌کوین‌های اصلی مانند اتریوم و BNB که به ترتیب ۷ و ۲۵/۵ درصد کاهش داشتند، بهتر عمل کرده. سایر آلت‌کوین‌ها مانند کاردانو، بایننس کوین و دوج‌کوین نیز افت چشمگیری کرده‌اند.

منبع: u.today

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.