کارمزد تراکنش‌های بیت کوین ۵ برابر شد!

۵ برابر شدن کارمزد تراکنش های بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

بیتستان: کارمزد تراکنش‌های انجام شده در شبکه بیت‌کوین ۵ برابر در دو هفته بیشتر شده و به نوعی می‌توان گفت که کارمزد تراکنش‌های انجام شده در بلاک‌چین بیت‌کوین به بالاترین سطح خود در دو سال گذشته رسیده است؛ اما آیا ۵ برابر شدن کارمزد تراکنش های بیت کوین تاثیری بر قیمت و رفتار سرمایه‌گذاران خواهد گذاشت؟

۵ برابر شدن کارمزد تراکنش های بیت کوین

افزایش تراکنش‌های مربوط به توکن‌های مبتنی بر اتریوم و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، باعث ازدحام در شبکه بیت‌کوین شده و میانگین نرخ کارمزد را به بالاترین حد در دو سال اخیر رسانده است.

۵ برابر شدن کارمزد تراکنش های بیت کوین

روز چهارشنبه، میانگین کارمزد تراکنش انجام شده در بلاک‌چین بیت‌کوین به ۷/۲۵ دلار رسید که بالاترین میزان از جولای ۲۰۲۱ است. داده‌های BitInfoCharts نشان می‌دهند که نرخ کارمزد این شبکه از اول سال بین ۵۰ سنت تا ۴ دلار نوسان داشت.

با افزایش تراکنش‌ها موجود در شبکه، کارمزد تراکنش بیت‌کوین نیز افزایش یافت. طبق داده‌های Glassnode، مجموع کارمزد تراکنش‌های بیت‌کوین که توسط کاربران پرداخت می‌شود، در ۳ می به ۳/۵ میلیون دلار رسید. این رشد نشان می‌دهد که کارمزد تراکنش‌ها در ۱۴ روز ۴۸۴ رشد کرده است.

۵ برابر شدن کارمزد تراکنش های بیت کوین

در روزهای اخیر، نوعی توکن به نام BRC-20 که صدور و انتقال توکن های قابل تعویض در بلاک چین بیت کوین را تسهیل می کند، حدود ۶ درصد از کل تراکنش‌های بلاک‌چین بیت‌کوین را به خود اختصاص داده است.

اوایل ماه نیز یکی از تحلیلگران بیان کرد که افزایش علاقه به کتیبه‌های Ordinals بیت‌کوین نیز باعث بیشتر شدن کارمزد تراکنش‌ها شده است.

جیمی ژانگ، که در بخش عملیات تجاری و استراتژی شرکت داده‌های بلاک‌چین آرتمیس کار می‌کند، بیان کرده که افزایش حجم تراکنش‌های توکن باعث افزایش تقاضا در بلاک‌چین بیت‌کوین شده.

شایان ذکر است که ماینرهای بیت‌کوین در حال حاضر سود زیادی را از افزایش کارمزد به دست آورده‌اند؛ چرا که در ازای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها توسط کاربران، BTC پاداش می‌گیرند.

قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته با ۱/۲ درصد افزایش به ۲۸,۸۸۴ دلار رسیده. قابل ذکر است که میانگین کارمزد تراکنش این رمزارز ۷/۲۵ دلار است. با توجه به داده‌های ارائه شده از وب سایت cryptofees.info، متوسط کارمزد هفت روزه بیت کوین تقریبا ۲ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

منبع: coindesk

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.