افزایش امنیت نرم افزار Ethereum Client Geth و پوشش آسیب‌ها

افزایش امنیت نرم افزار Ethereum Client Geth
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

Geth مشهورترین نرم افزار استخراج اتریوم است و به وسیله این نرم افزار به راحتی می‌توان با یک رایانه ساده اتریوم استخراج کرد. همانطور که می‌دانید اولویت اول استفاده از هر نرم افزاری، امنیت آن است. شرکت Geth به تازگی برای افزایش امنیت نرم افزار Ethereum Client Geth، جدیدترین نسخه این نرم افزار را ارائه داده است.

امنیت اتریوم

روز سه شنبه یک خبر با عنوان مشکل امنیتی این نرم افزار در GitHub منتشر شد که اطلاعاتی راجع به جزئیات این باگ هنوز در دسترس کاربران نیست. گیدو ورکان توسعه دهنده نرم افزار و محقق آسیب پذیری کدهای نرم افزارها، فارق التحصیل دانشگاه Ghent این اشکال را در 18 اوت کشف کرد.

با انتشار این خبر شرکت Geth رفع مشکل و افزایش امنیت نرم افزار Ethereum Client Geth را در اولویت خود قرار داده و از تیم دولوپرها خواست تا به سرعت به این موضوع رسیدگی کنند.

طبق گزارش Ethernodes، نزدیک به 75% از گره‌های بلاک چین اتریوم توسط شرکت Geth اجرا می‌شود. بنابراین به همه کاربران توصیه شده است که برای افزایش امنیت نرم افزار Ethereum Client Geth فورا آن را به نسخه Geth V.1.10.8 ارتقا دهند.

جدیدتری خبرها در مورد ارز اتریوم را در اینجا بخوانید. روی لینک زیر کلیک کنید

اخبار اتریوم

شکاف امنیتی Geth و تاثیر آن بر بلاک چین:

همانطور که گفته شد آسیب پذیری Geth می‌تواند باعث جدا نشدن بلاک‌های اتریوم در گره‌ها شود. اتریوم در آخرین بروزرسانی نرم افزار Ethereum Client Geth، یک شکاف موقت در زنجیره خود را ایجاد کرد، که این قطع ارتباط یک اقدام عمدی از طرف توسعه دهندگان این نرم افزار بود.

به همین دلیل چندین رایانه که به اسم گره شناخته می‌شوند برای اجرای خدمات عادی، خود را به زحمت نمی‌اندازند و به همین خاطر این اتفاق منجر به یک شکست در بلاک چین شد.

آخرین ورژن نرم افزار Ethereum Client Geth

توسعه دهندگان شرکت Geth، در یک پست وبلاگی اشاره کرده‌اند که آسیب پذیری‌های این نرم افزار را به دلیل افزایش امنیت نرم افزار Ethereum Client Geth افشا نمی‌کنند، زیرا این کار باعث می‌شود تا خطرات حملات احتمالی به اپراتورهای گره کم شود و توسعه دهندگان زمان کافی برای بروز رسانی نودها داشته باشند و کاربران نیز به راحتی بتوانند نسخه جدید نرم افزار را راه اندازی کنند.

در حال حاضر شرکت Geth طی بیانیه‌ای صراحتا عنوان کرد که تمامی کاربران بایستی به خاطر افزایش امنیت نرم افزار Ethereum Client Geth نسخه جدید را نصب و راه اندازی کنند، اما همچنان مشکلات امنیتی نسخه قبلی را عنوان نکرد.

پیتر سیلاگی، یکی از توسعه دهندگان Geth در توییتی نوشت:

کاربران ما از آخرین افزایش امنیت نرم افزار Ethereum Client Geth راضی نبودند و بخاطر اینکه آن را اعلام نکردیم، شکایت داشتند. بنابراین ما تصمیم گرفتیم تا این بار متفاوت عمل کنیم و ببینیم کدام نتیجه بهتری دارد.

همچنین در آخرین خبر رسمی از این شرکت که به صورت عمومی در توییتر اعلام شد به این نکته اشاره کردند که Infura و سایر کیف پول‌ها و خدمات برپایه اتریوم متعهد هستند تا از آخرین نسخه نرم افزار Geth پشتیبانی کنند.

منبع: newsbtc

داغ ترین اخبار حوزه ارز دیجیتال را در خبرستان بخوانید

خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.