فشار فروش بیت‌کوین در هفته گذشته شدیدا افزایش یافته است

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۷ دی ۱۴۰۱

بیتستان: بیت‌کوین در حال حاضر در محدوده‌ی ۱۶,۶۰۰ و ۱۷,۰۰۰ دلار قرار دارد که محدوده‌ای تعیین کننده برای این رمزارز است. اگر قیمت از این محدوده پایین‌تر رود، احتمال سقوط قیمت بسیار بالا خواهد رفت. البته با قرار گرفتن بیت‌کوین در محدوده‌ی حساس ۱۶,۶۰۰ و ۱۷,۰۰۰ دلار شاهد افزایش فشار فروش بیت کوین بودیم که نشانه‌ی زیاد خوبی برای این رمزارز نیست.

بیت‌کوین (BTC) با فشار فروش شدیدی روبه‌رو شده و در حال حاضر زیر ۱۷,۰۰۰ دلار معامله می‌شود. فعالیت نهنگ‌ها کاهش یافته که نمی‌تواند نشانه‌ی خوبی برای این رمزارز باشد.

همچنین تعداد تراکنش‌های ۱ میلیون دلاری بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود در دو سال گذشته رسیده و نهنگ‌ها علاقه بسیار کمی به دامپینگ یا انباشت بیت‌کوین نشان می‌دهند. Santiment در آخرین گزارش خود به این نکات اشاره کرد که:

 آمار و ارقام نشان می‌دهند که تراکنش‌های نهنگ‌ها در محدوده‌ی ۱ میلیون دلار و نوسانات قیمت بیت‌کوین با هم مرتبط هستند.

افزایش فشار فروش بیت کوین

این سناریو نه تنها در مورد نهنگ‌های بزرگ بلکه حتی برای کوسه‌ها نیز صدق می‌کند. تعداد کل تراکنش‌های بزرگ در شبکه بیت‌کوین با ارزش بیشتر از ۱۰۰,۰۰۰ دلار به تازگی به کمترین میزان سالانه یعنی ۸,۰۴۰ تراکنش رسیده؛ همین امر به وضوح نشان می‌دهد که فعالیت نهنگ‌ها و کوسه‌ها در شبکه BTC افت زیادی داشته است.

علاقه کم سرمایه‌گذاران به خرید بیت‌کوین

سایر داده‌های بلاک‌چینی نیز نشان می‌دهند که علاوه بر کاهش فعالیت نهنگ‌ها، علاقه سرمایه‌گذاران به خرید BTC نیز کاهش یافته است. مارتینز، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، با استناد به داده‌های IntoTheBlock بیان می‌کند که:

داده‌های intotheblock نشان می‌دهند، تعداد آدرس‌های جدید ایجاد شده در شبکه BTC حدود ۸/۱۶ درصد افت داشته است. این قضیه نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران علاقه‌ای به خرید BTC در سطوح قیمت فعلی ندارند.

علاقه کم سرمایه‌گذاران به خرید بیت‌کوین

در حال حاضر نوسانات قیمت بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود رسیده، بنابراین پیش‌بینی اینکه قیمت بیت‌کوین در کدام جهت حرکت خواهد کرد، بسیار دشوار است.

منبع: coingape

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.