گزارش روزانه بازار رمزارزها (۱۵ اسفند ۱۴۰۰)

گزارش روزانه بازار ارزهای دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

بیت کوین در حال حاضر در محدوده‌ی ۳۹۵۰۰ معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته کمی بازیابی شده است. روز گذشته قیمت این رمزارز تا محدوده‌ی ۳۸,۴۰۰ دلار یعنی حدود ۲ درصد ریزش داشت.

امروز سلطه (Dominance) بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال حدود ۴۲.۲ درصد است و حجم کل بازار (Market Cap) با ۱.۴ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، حدود ۱.۷۷ تریلیون دلار است. حجم معاملات ۲۴ ساعت گذشته نیز کاهشی چشمگیر داشته است و حدود ۵۴ میلیارد دلار برآورد می شود.

در بین آلت کوین‌ها، رمزارز Chiliz روز گذشته بیش از ۲۰ درصد رشد کرد و هم‌چنین آلت کوین Monero و Convex Finance، ارزهای صعودی بازار بوده‌اند. سایر آلت کوین‌ها هنوز چندان بازیابی نشده‌اند.

شاخص ترس و طمع بازار

شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع (Fear & Greed) ارزهای دیجیتال امروز هم مانند روز گذشته عدد ۲۲ را نشان می‌دهد و هنوز در محدوده‌ی ترس شدید (Extreme Fear) قرار دارد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم ۴ساعته

تحلیل تکنیکال بیت کوین تایم فریم ۴ ساعته

در حال حاضر کندل فعلی بیت کوین نزدیک به خط روند صعودی قرار دارد و یکی از سناریوهای احتمالی برای بازیابی قیمت را می‌توان همین برخورد با خط روند صعودی دانست. اما آیا قیمت از همین نقطه بر می‌گردد یا خط روند صعودی شکسته خواهد شد؟

هرچند حمایت ۴۰هزار دلاری بیت کوین در روزهای گذشته از دست رفت اما وجود خط روند صعودی در این نقطه یک نشانه‌ی خوب برای سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال است. در صورتی که قیمت واکنش صعودی فعلی خود را به این خط رند حفظ کند و بار دیگر وارد محدوده‌ی ۴۰هزار دلار شود، با تثبیت بالای ۴۰ هزار دلار می‌توانیم انتظار رشد دوباره بیت‌کوین در این محدوده را داشته باشیم.

اما اگر خط روند صعودی بیت کوین شکسته شود و زیر خط روند تثبیت شود، امکان افزایش دوباره شتاب ریزش‌ها وجود دارد. در اینصورت احتمالا هدف قیمتی بعدی بیت کوین عدد ۳۶هزار دلار باشد.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین و بازار رمزارزها

  • شرکت‌های ویزا و مسترکارت مانند پی‌پال به تحریم کشور روسیه پیوستند. این شرکت‌های پرداختی از روزهای آینده پرداخت‌های کشور روسیه را محدود خواهند کرد.
  • یک گروه هکر با حمله به اهداف روسیه نزدیک به یک میلیون روبل را به سرقت برده است. این گروه بعد از چند روز، در اطلاعیه‌ای از سربازان روسی خواسته است که با تحویل تانک‌ می‌توانند حدود ۵۰هزار دلار بیت کوین دریافت کنند.

برای مشاهده سایر تحلیل‌های بیتستان اینجا کلیک کنید

آرشیو تحلیل‌های بیتستان

 

ارزهای ترند روز بازار رمزارزها:

در 24 ساعت گذشته، ارزهای زیر در سایت کوین مارکت کپ، جزو ترندهای بازار ارزهای دیجیتال بوده‌اند:

ارزهای ترند روز

چیلیز
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.