ویتالیک بوترین: مقیاس پذیری بلاک‌چین اتریوم پس از ادغام افزایش خواهد یافت

افزایش مقیاس پذیری بلاک چین اتریوم پس از ادغام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱ مرداد ۱۴۰۱

بیتستان: ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم در کنفرانس انجمن اتریوم (EthCC) اعلام کرد که مقیاس پذیری اتریوم نسخه ۲٫۰ در مقایسه با نسخه فعلی افزایش چشمگیری خواهد داشت. با افزایش مقیاس پذیری بلاک چین اتریوم پس از ادغام، این شبکه قادر خواهد بود که ۱۰۰ هزار تراکنش را در ثانیه پردازش کند.

در طول کنفرانس انجمن اتریوم (EthCC) در پاریس فرانسه، Vitalik اطمینان داشت نسخه نهایی اتریوم ۲٫۰، که با مکانیزم اجماع اثبات سهام ارائه شده است، بسیار مقیاس‌پذیرتر از شبکه اثبات کار فعلی خواهد بود.

جالب است بدانید که در حال حاضر اتریوم تنها می‌تواند ۲۰ تراکنش را در ثانیه پردازش کند، که موجب شده تا سرعت کار ماینرها کاهش و هزینه پردازش معاملات نیز بالا باشد. در نسخه جدید اتریوم (اتریوم ۲٫۰) میزان پردازش تراکنش‌ها ۵ هزار برابر افزایش یافته و به ۱۰۰ هزار تراکنش در ثانیه خواهد رسید.

ویتالیک بوترین همچنین اعلام کرد که ۴۰ درصد از پلتفرم قراردادهای هوشمند تا به این لحظه تکمیل شده و با فعال شدن ادغام پیش رو این میزان به ۵۵ درصد خواهد رسید.

تاریخ ادغام اتریوم ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۲ اعلام شده است. پس از این ادغام اتریوم قدرت بیشتری پیدا کرده و غیرمتمرکزتر خواهد شد.

همچنین احتمال داده می‌شود که قیمت این ارز دیجیتال پس از انتشار نسخه جدید افزایش پیدا کند، زیرا الگوریتم شبکه، میزان انتشار روزانه این ارز دیجیتال را ۹۰ درصد کاهش داده و از ۱۵ هزار اتریوم به ۱/۵ هزار اتریوم رسانده است.

مراحل مختلف توسعه اتریوم در سال‌های آینده

ویتالیک بوترین در پاریس اعلام کرد که چهار مرحله توسعه دیگر با نام‌های Surge و Verge ،purge ،Slurge در چند سال آینده توسط توسعه دهندگان این ارز دیجیتال صورت خواهد گرفت.

در برنامه توسعه Surge که از سال ۲۰۲۳ شروع خواهد شد، اتریوم مقیاس‌گذاری روی زنجیره را از طریق Sharding اجرا خواهد کرد. سپس در مرحله The Verge توسعه‌دهندگان نسخه پیشرفته تری از اثبات‌های Merkle را به نام Verkle Trees منتشر می‌کنند تا فضای ذخیره‌سازی شبکه بهینه شده و اندازه گره‌ها نیز کاهش پیدا کند.

این مرحله پایه و اساس The Purge را به وجود خواهد آورد. در Purge نحوه ذخیره سازی داده‌ها برای اپراتورهای گره‌ها ساده شده و ازدحام شبکه نیز کاهش پیدا می‌کند.

در آخرین مرحله توسعه که Splurge نام دارد، توسعه‌دهندگان بروزرسانی‌های متفرقه و جزئی را عمدتاً برای بهینه‌سازی شبکه انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که اتریوم ۲٫۰ پس از انجام هر چهار مرحله ارتقاء اصلی، مطابق نقشه از پیش تعیین شده حرکت می‌کند.

منبع: crypto

اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.