ویتالیک بوترین، اترهای خود را در سال ۲۰۱۷ فروخته است!

اتریوم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

هم‌بنیان‌گذار اتریوم (ETH)، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، اترهای خود را در ازای ارز فیات و نه بیت کوین، فروخته است و جالب این‌ که این فروش در قیمت بالای بازار انجام نشده است.

وی در ۱۷ آگوست (۲۷ مرداد)، در توییتی اظهار داشت که اترهای خود را در قیمت ۷۰۰ دلار فروخته و اهدا کرده است. با این‌ حال بعید به نظر می‌رسد که او کل سهام ETH خود را فروخته باشد و این‌که در حال حاضر چه مقدار اتر در اختیار دارد نیز مشخص نیست. وی همچنین گفته است که از قبل از سال ۲۰۱۷، هیچ بیت کوینی نخریده است.

اتریوم

 

ویتالیک، خاطرنشان کرد که بنیاد اتریوم نیز به توصیه وی دارایی‌های خود را نزدیک به بالاترین قیمت، یعنی ۱,۲۰۰ دلار فروخته است و در گفت‌وگویی با اریک واینشتین (Eric Weinstein) اظهار داشت که این بنیاد ۷۰,۰۰۰ اتر را با این قیمت نقد کرده است.

 

اتریوم

ممکن است نقدینه‌سازی بنیاد اتریوم، منجر به سقوط قیمت اتر در سال ۲۰۱۷ شده باشد.

گفتنی‌ست ویتالیک بوترین، در هفته‌های اخیر مورد انتقاد چند تن از اعضای جامعه بلاک چین قرار گرفته است. به عنوان مثال آدام بک (Adam Back)، ماکسیمالیست بیت کوین، اخیرا اتریوم را یک نوع کلاهبرداری پانزی (Ponzi) دانست. کلاهبرداری پانزی، نوعی کلاه‌برداری و بسیار شبیه به شرکت‌های هرمی است که به سرمایه‌گذاران  وعده‌ی سود کلان و ریسک کم می‌دهد. 

بیت کوین در ایران

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.