استفاده از استیبل کوین در روسیه افزایش یافته است

افزایش استفاده از استیبل کوین در روسیه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ مهر ۱۴۰۱

بیتستان: بر اساس داده‌های Chainalysis، استفاده از استیبل‌کوین در روسیه از زمان شروع جنگ این کشور با اوکراین شدیدا افزایش یافته است. با توجه به شدت گرفتن جنگ و افزایش تحریم‌ها علیه روسیه، شهروندان روسی برای محافظت از دارایی‌های خود به خرید استیبل‌کوین‌ها روی آورده‌اند که همین امر دلیل اصلی افزایش استفاده از استیبل کوین در روسیه محسوب می‌شود.

شرکت تجزیه و تحلیل بلاک‌چین Chainalysis گزارش جدیدی در مورد میزان استفاده از استیبل‌کوین‌ها منتشر کرد. در این گزارش به افزایش استفاده از استیبل‌کوین پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین نیز اشاره شده است.

با توجه به آمار این گزارش می‌توان گفت که افزایش شدید تحریم‌ها، تورم و نگرانی مردم برای از دست دادن دارایی‌هایشان از عوامل اصلی افزایش استفاده از استیبل‌کوین در روسیه توسط شهروندان روسی است.

داده‌های این گزارش که در ۱۲ اکتبر منتشر شد، نشان می‌دهند که حجم تراکنش‌های استیبل‌کوین‌ها در سرویس‌های روسی از ۴۲ درصد در ژانویه به ۶۷ درصد در ماه مارس افزایش یافته و همچنان به روند افزایشی خود ادامه می‌دهد.

یکی از کارشناسان حوزه‌ی ارزهای دیجیتال اظهار داشت که علاوه بر مردم عادی، دولت روسیه نیز می‌تواند از استیبل‌کوین‌ها برای مبادلات فرامرزی خود استفاده کند، زیرا استیبل‌کوین‌ها ثبات قیمت خوبی برای دور زدن تحریم‌ها دارند.

افزایش استفاده از استیبل کوین در روسیه

فعالیت‌های خطرناک و غیرقانونی با ارزهای دیجیتال در اروپای شرقی

Chainalysis همچنین در یافته‌های خود اشاره کرد که اروپای شرقی بالاترین سهم فعالیت‌های کریپتو را در مقایسه با هر منطقه دیگر جهان در سال گذشته داشته است.

با توجه به آمار درج شده در گزارش، ۱۸/۲ درصد از فعالیت‌های رمزنگاری در این منطقه (اروپای شرقی) خطرناک یا غیرقانونی هستند. همچنین آسیای شرقی با ۱۵ درصد فعالیت‌های خطرناک و غیرقانونی، بالاترین رتبه پس از اروپای شرقی را دارد. پس از این دو منطقه آفریقای جنوبی در رتبه سوم قرار گرفته است.

فعالیت‌های خطرناک و غیرقانونی ارزهای دیجیتال در اروپای شرقی

این گزارش خاطرنشان کرد که استفاده از کریپتو برای دور زدن تحریم‌ها به این معنی است که باید در مورد بهبود اثربخشی تحریم‌ها بحث‌های بیشتری صورت گیرد.

از سوی دیگر در این گزارش به نقش مثبت کریپتو در تسهیل کمک‌های مالی اوکراین تاکید شده، به طوری که مقدار کمک‌های مالی دریافتی اوکراین در قالب دارایی‌های دیجیتال را بیش از ۶۵ میلیون دلار برآورد کرده‌اند.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.