رونمایی از ارز دیجیتال بانک مرکزی هند در سال آینده

رونمایی از ارز دیجیتال بانک مرکزی هند در سال آینده
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ آبان ۱۴۰۰

به گفته مقامات بانک مرکزی هند، این بانک برای راه اندازی اولین ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) در سه ماهه اول سال آینده آماده می‌شود. برای خواندن خبر رونمایی از ارز دیجیتال بانک مرکزی هند در سال آینده با بیتستان همراه باشید.

رونمایی از ارز دیجیتال بانک مرکزی هند در سال آینده

هند یکی از اولین کشورهایی خواهد بود که از سال آینده CBDC خود را اجرا می‌کند.

به گفته P. Vasudevan، مدیرکل بخش پرداخت و تسویه بانک مرکزی هند (RBI)، این پروژه آزمایشی به احتمال زیاد تا سه ماهه اول سال آینده راه اندازی شود.

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، دارایی‌های دیجیتالی هستند که به ارز رسمی یک کشور یا اساساً نسخه دیجیتالی یک ارز فیات مرتبط هستند. در مورد هند، CBDC آن روپیه دیجیتال نامیده می‌شود و به روپیه پول ملی این کشور گره خورده است.

پیش از این، بانک مرکزی در حال برنامه ریزی برای راه اندازی تدریجی اولین CBDC خود تا دسامبر بود، اما به دلیل عدم وجود جدول زمانی رسمی و تعیین نشدن پلان راه توسط بانک مرکزی هند، راه‌اندازی به تعویق افتاد.

در حال حاضر، بانک مرکزی هند مشتاقانه منتظر رسیدگی به مشکلات موجود و مشکلات اساسی مربوط به راه اندازی و نگهداری نمونه اولیه CBDC است. شیوه‌هایی که قبلا اجرا شده مورد استفاده قرار خواهند گرفت و regulator زمان خود را صرف ایجاد بهترین راه‌حل‌های ممکن برای تحقق هدف اولیه خواهد کرد.

در حال حاضر، موضوعات تحقیقاتی موجود، مکانیسم اعتبار سنجی، استفاده درست از ارز دیجیتال و مقیاس بندی مناسب، است. با توجه به استیبل‌کوین‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال، بانک مرکزی هند باید برای استفاده گسترده‌تر و حجم بالاتر شبکه آماده باشد.

واسودوان (Vasudevan) گفت RBI در حال بررسی مسائل مختلفی است.یکی از مسائل این است که CBDC کدام بخش را باید هدف قرار دهد (عمده فروشی یا خرده فروشی). مسائل دیگری نیز مثل مکانیسم اعتبارسنجی و کانال‌های توزیع این ارزهای دیجیتال، وجود دارد.

منبع: u.today

به رسمیت شناخته شدن CBDCهای خارجی توسط بانک مرکزی اروپا

برای خواندن خبر اینجا کلیک کنید
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.