افزایش فشار فروش USDC به دلیل ترس از ورشکستگی: چه بر سر این توکن خواهد آمد؟

افزایش فشار فروش USDC به دلیل ترس از ورشکستگی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱

بیتستان: تعداد زیادی از داردنگان USDC توکن‌های خود را می‌فروشند. ترس از ورشکستگی، پرداخت بدهی وثیقه Silicon Valley و کاهش ارزش دارایی، علل اصلی این امر هستند و باعث شدند فشار فروش این توکن شدیدا افزایش یابد. افزایش فشار فروش USDC به دلیل ترس از ورشکستگی باعث شد کاربران به استیبل‌کوین‌های دیگر روی آورند و توکن‌های USDC خود را با قیمت پایین‌تر بفروشند.

افزایش فشار فروش USDC به دلیل ترس از ورشکستگی

پس از افشای این که بخش کوچکی از وثیقه USDC در بانک Silicon Valley نگهداری می‌شود، تعداد زیادی از صاحبان USDC از ۱۰ مارس به دلیل ترس از ریزش قیمت این توکن به سایر استیبل‌کوین‌ها روی آورده‌اند. با این حال، همه فروشندگان در فروش خود موفق نبودند. برای مثال کاربری با پرداخت بیش از ۲,۰۰۰,۰۰۰ USDC فقط ۰/۰۵ دلار Tether دریافت کرد.

در این تراکنش از روتر تجمیع KyberSwap استفاده شده بود. Kyberswap یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) است که نقدینگی را از چندین DEX جمع‌آوری می‌کند. تیم این پروتکل توضیح داد؛ از آنجایی که بازار یک دوره پر نوسان را می‌گذراند، همه مسیرها در تخمین هزینه‌ی تراکنش شکست خورده‌اند.

همچنین جاستین سان، بنیانگذار Tron، با انتقال وجوه به سایر استیبل‌کوین‌ها، ۸۲ میلیون USDC را با استفاده از پروتکل مالی غیرمتمرکز Aave v2 برداشت و آن را با Dai به ارزش نزدیک به ۷۵ میلیون دلار تعویض کرد.

داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهند که کیف پول‌های مربوط به IOSG Ventures حدود ۱۱۸/۷۳ میلیون USDC به ازای ۱۰۵/۶۷ میلیون USDT و همچنین ۲۷۵۶ اتر (ETH) به ارزش ۳/۹۸ میلیون دلار از طریق سه آدرس فروخته‌اند. این موسسه هنوز نزدیک به ۴۵ میلیون دلار USDC دارد.

افزایش فشار فروش USDC به دلیل ترس از ورشکستگی

قیمت USDC پس از ساعات پرتلاطم معاملات در ۱۱ مارس به آرامی در حال بهبود است و در زمان انتشار خبر با قیمت ۱ دلار در بازار معامله می‌شود.

سیرکل (Circle)، شرکت پشتیبان USDC، اعلام کرد حدود ۳/۳ میلیارد دلار، نزدیک به ۲۳ درصد از پشتوانه دلاری این استیبل‌کوین را در بانک Silicon Valley ذخیره کرده است. این بانک در ۱۰ مارس توسط مقامات کالیفرنیا پس از افشای تلاش‌هایش برای جذب سرمایه اضافی تعطیل شد.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.