شتاب‌دهنده استخراج‌ ارزهای دیجیتال جدید اینتل، ۱۰۰۰ برابر عملکرد بهتری از دستگاه‌های امروزی خواهد داشت!

توسعه یک شتاب‌دهنده استخراج‌ ارزهای دیجیتال توسط اینتل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰

بیتستان: اینتل یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده‌های تراشه در جهان است که اعلام کرده قصد دارد با توسعه شتاب دهنده‌های استخراج ارزهای دیجیتال، به صنعت بلاک‌چین و کاربران این حوزه کمک کند تا عملیات استخراج و … با سرعت بیشتری انجام دهند. در ادامه جزئیات بیشتری از توسعه یک شتاب‌دهنده استخراج ارزهای دیجیتال توسط اینتل بیان خواهیم کرد.

توسعه یک شتاب‌دهنده استخراج ارزهای دیجیتال توسط اینتل

شرکت فناوری اینتل که در کالیفرنیا مستقر است و به عنوان بزرگترین تولید کننده تراشه‌های نیمه هادی جهان شناخته می‌شود، فاش کرد که قصد دارد با ارائه شتاب دهنده‌های کارآمد در مصرف انرژی به توسعه فناوری‌های بلاک‌چین کمک کند.

Raja M. Koduri، مدیر اجرایی اینتل توضیح داد که این شرکت انتظار دارد که نوآوری‌های مداری صورت گرفته و در حال توسعه آن، ۱۰۰۰ برابر عملکرد بهتر در هر وات نسبت به تجهیزات استخراج امروزی مثل GPU یا SHA256 داشته باشد.

ورود شرکت اینتل در فناوری بلاک‌چین

روز جمعه بود که معاون ارشد سیستم‌های محاسباتی و گرافیک اینتل یک پست وبلاگی منتشر کرد و در آن به فناوری بلاک‌چین پرداخت. وی گفت که اینتل به مصرف بیش از اندازه برخی از دستگاه‌های فعال در حوزه بلاک‌چین کاملا آگاه است و می‌داند کاربران این صنعت در پی دستگاه‌هایی هستند که مصرف انرژی کم و در عین حال کارایی پایدارتری داشته باشند.

وی در این پست وبلاگی توضیح داد که اینتل یک اکوسیستم بلاک‌چین باز و ایمن را توسعه خواهد داد تا به پیشرفت فناوری بلاک‌چین به روشی کارآمد و پایدار کمک کند.

معاون ارشد اینتل همچنین اضافه کرد که اولین محصول توسعه یافته این شرکت در اواخر سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. اولین شرکت‌هایی که شتاب دهنده بلاک‌چین اینتل را دریافت خواهند کرد نیز انتخاب شده‌اند که عبارتند از:

  • Block
  • Argo Blockchain
  • Griid

مدیر اجرایی اینتل انتظار دارد که شتاب دهنده جدید این شرکت عملکرد بهتری در هر وات داشته باشد. وی همچنین اعلام داشت که کمپانی اینتل و مهندسان آن مدت زمان زیادی روی تکنیک‌های رمزنگاری ایمن، تکنیک‌های هش و مدارهای ولتاژ فوق‌العاده پایین کار کرده‌اند.

در این پست وبلاگی، راجا کودوری تاکید کرده است که:

ما انتظار داریم با کمک نوآوری‌های مداری، شتاب‌دهنده بلاک‌چین توسعه یافته اینتل بیش از ۱۰۰۰ برابر عملکرد بهتری نسبت به دستگاه‌های استخراج امروزی در هر وات داشته باشد.

منبع: news.bitcoin

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.