شرکت اینتل با تولید یک تراشه جدید به حوزه استخراج ارزهای دیجیتال وارد می‌شود

ورود شرکت اینتل به حوزه استخراج ارزهای دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ دی ۱۴۰۰

با توجه به گزارشات اخیری که ارائه شده است، شرکت اینتل با یک تراشه جدید به نام Bonanza Mine وارد دنیای استخراج رمزارزها می‌شود. با بیتستان همراه باشید تا از جزئیات دقیق ورود شرکت اینتل به حوزه استخراج ارزهای دیجیتال مطلع شوید.

ورود شرکت اینتل به حوزه استخراج ارزهای دیجیتال

اینتل یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در زمینه تولید و طراحی انواع مختلف سخت‌افزارها فعالیت دارد. بر اساس گزارشات اخیر، این شرکت با تولید یک سخت‌افزار جدید برای استخراج رمزارزها، شروع به فعالیت در این حوزه کرده است.

این شرکت چند ملیتی آمریکایی قرار است در ۲۰ فوریه از سخت‌افزار جدید خود به نام Bonanza Mine در کنفرانس بین‌المللی ISSCC رونمایی کند. تراشه جدید اینتل می‌تواند با ولتاژ بسیار پایین بیت‌کوین استخراج کند.

ورود اینتل به حوزه استخراج ارزهای دیجیتال می‌تواند باعث به وجود آمدن رقابت با شرکت Bitmain شود. سخنگوی اینتل بیان کرد:

اینتل قبلا با تولید SHA-256 برای بهینه‌سازی ASIC یا همان ماینرهای استخراج بیت‌کوین اقدام کرده بود. این تراشه جدید در آزمایشگاه این شرکت ساخت شده است.

در اواخر دسامبر، رئیس این شرکت راجا کدوری (Raja Koduri)، در یک برنامه زنده بیان کرده بود که اینتل در حال راه‌اندازی یک سخت‌افزار و دستگاه ماینر برای استخراج رمزارزها است. کدوری تایید کرده بود که این تراشه جدید از پردازنده‌های گرافیکی (GPU) کاملا جدا است.

در حال حاضر اینتل برنامه‌های جدیدی دارد تا در آینده تراشه‌های جدید ماینینگ را توسعه دهد. به گزارش تایمز، در سال ۲۰۱۸ اینتل یک سیستم پردازش تخصصی را ایجاد کرد که برای استخراج بیت‌کوین استفاده می‌شود.

گیمرهای بازار ارزهای دیجیتال، در حال حاضر به دلیل کمبود کارت‌های گرافیک از دست استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال رنج می‌برند.

اینتل سال گذشته ۷۸۰,۰۰۰ دلار از سهام کوین‌بیس را خریده بود. این شرکت اولین سری از کارت‌های گرافیک گیمینگ خود را با نام Intel Arc Alchemist در سال جدید عرضه می‌کند.

آینده استخراج بیت‌کوین

ممنوعیت استخراج بیت‌کوین در چین به سود آمریکا تمام شده است. اکنون نرخ هش بیت‌کوین به طور کامل بهبود یافته است به طوری که در تاریخ ۱۵ ژانویه به بالاترین حد خود رسید. بر اساس گزارشات ارائه شده از دانشگاه کمبریج، ایالات متحده ۳۵/۴ درصد نرخ هش بیت‌کوین را در اختیار دارد.

منبع خبر: beincrypto

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.