دولت قزاقستان به دلیل بحران برق به دنبال قوانین جدید برای استخراج کنندگان ارز دیجیتال است

قوانین جدید برای استخراج کنندگان ارز دیجیتال در قزاقستان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۷ آذر ۱۴۰۰

با توجه به افزایش ماینرهای خاکستری و مشکلاتی که به همراه داشته‌اند دولت قزاقستان برای بهسازی شرایط بحرانی برق، قوانینی را پیشنهاد داده است. برای خواندن خبر قوانین جدید برای استخراج کنندگان ارز دیجیتال در قزاقستان با بیتستان همراه باشید.

یکی از اعضای پارلمان قزاقستان پیشنهاد کرده است که مقامات باید چارچوب نظارتی را برای استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال گسترش دهند. قوانین جدید باید فعالیت‌های اعضا پارلمان را ساده‌تر کرده و به اصلاح افکار عمومی، در این مورد که آن‌ها مسئول کسری برق کشور هستند، کمک کند.

نظر قانونگذاران در مورد قوانین فعلی

الزامات و معیارهای نظارتی جدید برای صنعت ماینینگ رمزارز باید برای ساده‌سازی و در عین حال توسعه یک سیستم جامع برای دارایی‌های دیجیتال، اتخاذ شود. این سخنان بر اساس بیانیه اخیر دیوسنبای تورگانوف (Dyusenbay Turganov)، عضو Mazhilis پارلمان قزاقستان، است.

به نقل از پورتال خبری Inbusiness.kz، معاون خاطرنشان کرد که استخراج ماینرها از زمان تصویب اصلاحات قانونی در سال ۲۰۲۰ یک فعالیت صنعتی قانونی بوده است. وی همچنین تاکید کرد که از ژانویه ۲۰۲۲، ماینرهایی که طبق قانون فعالیت می‌کنند، مبلغی را باید به عنوان نوع جدید مالیات بر بودجه، پرداخت خواهند کرد

با این وجود، در پی کمبود برق، جامعه نظر اشتباهی در مورد استخراج ارز دیجیتال و مقصر دانستن آن برای بحران انرژی دارد. به نظر می‌رسد که سازمان‌های دولتی به میزان لازم به این مشکل رسیدگی نمی کنند. وی همچنین اظهار داشت:
خبری از اقدامات موثر و نتیجه چشم‌گیر نیست و هماهنگی لازم بین دستگاه‌های دولتی در این روند مهم و حساس نیز دیده نمی‌شود.

تصویب قوانین ضد پولشویی در قزاقستان توسط سنای این کشور

برای خواندن ایم خبر کلیک کنید

«ماینرهای خاکستری» مقصر کمبود برق هستند

قزاقستان با کسری روزافزون انرژی الکتریکی روبه‌رو است و این کسری بیش از ۷ درصد در ۹ ماهه اول سال بوده که عمدتاً به دلیل افزایش مصرف در بخش رو به رشد استخراج رمزارز این کشور است.

در ماه نوامبر بسیاری از مصرف‌کنندگان از جمله خانوارها با خاموشی و محدودیت‌هایی در جنوب کشور مواجه شده بودند. برای مقابله با این کمبود، قزاقستان مجبور شد برق را از همسایه خود، روسیه، با هزینه بالاتر وارد کند.

با این حال، دیوسنبای تورگانوف اصرار دارد که مصرف بی‌رویه برق توسط مزارع استخراج غیرقانونی رمزارز دلیل اصلی وضعیت فعلی است.

او افزود که برای حل این مشکل، دولت باید تلاشش را برای شناسایی به اصطلاح “ماینرهای خاکستری” و سرکوب فعالیت‌های غیرقانونی آن‌ها افزایش دهد. این قانونگذار تاکید کرد که این اقدامات به مقامات اجازه می‌دهد تا مصرف برق کشور را، که به شدت مورد نیاز مصرف‌کنندگان قانونی است، محدود کنند.

تورگانوف در ادامه سخنان خود گفت:

توسعه و اتخاذ الزامات و معیارهای لازم برای ساده‌سازی فعالیت‌های ماینرها و توسعه یک سیستم یکپارچه برای گردش دارایی‌های دیجیتال مبتنی بر AIFC برای کاهش سهم اقتصاد سایه ضروری است.

این نماینده مجلس پیشنهاد می‌کند که استخراج‌کنندگان در توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر در قزاقستان مشارکت و به مقابله با عدم تعادل در سیستم تامین برق کشور کمک کنند.

وی تاکید کرد:

مسئولان نیز باید برای گسترش ظرفیت‌های تولید کشور گام‌هایی بردارند.

پیشنهادات تورگانف پس از آن مطرح شد که گروهی از همکارانش در Mazhilis در اوایل اکتبر، پیشنهاد ایجاد یک ثبت دولتی برای مزارع ارزهای دیجیتال فعال در این کشور را دادند.

با نگرانی از افزایش مصرف انرژی در این بخش، قانون‌گذاران همچنین می‌خواهند در ازای برقی که برای ضرب سکه‌های دیجیتال استفاده می‌شود، مالیات بالاتری از ماینرها دریافت کنند.

منبع: bitcoin.com

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.