علی صالح آبادی: سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال خارج از چارچوب به رسمیت شناخته نمی‌شود

ممنوعیت سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال در ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی، به ممنوعیت سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال در ایران اشاره کرد و گفت معاملات و سرمایه‌گذاری در داخل کشور ممنوع است ولی از رمزارز برای واردات می‌توان استفاده کرد. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

ممنوعیت سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال در ایران

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی، اعلام کرد که سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال توسط بانک مرکزی ممنوع شده، با این حال می‌توان از آن برای واردات اقلام از کشورهای خارجی استفاده کرد.

روز پنجشنبه رئیس کل بانک مرکزی در برنامه صف اول شبکه خبر شرکت کرد. محوریت این بخش از برنامه، تنظیم مقررات نظام مالی و ارزی در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری و مبادلات در بازار رمزارزها و موارد مشابه بود. صالح آبادی در ابتدا اظهار کرد که:

موضوع رمزارزها چند سالی است که در دنیا مطرح شده اما هنوز بسیاری از کشورها آن را به رسمیت نشناخته‌اند و حتی برخی کشورها مانند چین معاملات و مبادلات آن را به عنوان ابزار سرمایه‌گذاری ممنوع کرده‌اند. در کشور ما نیز در سال ۱۳۹۹ دولت آیین‌نامه‌ای را برای کسانی که با مجوز قانونی وزارت صمت و وزارت نیرو رمزارز استخراج کرده‌اند تصویب کرد تا بتوانند دارایی‌های خود را در سامانه‌ای تحت نظارت بانک مرکزی عرضه و از رمزارز استخراج شده برای واردات استفاده کنند.

وی مابین سخنانش این نکته را نیز یادآور شد که:

 همانطور که بانک مرکزی بارها اعلام کرده، خرید و فروش رمزارز خارج از چارچوب و برای مبادله و سرمایه‌گذاری ممنوع است و به رسمیت شناخته نمی‌شود؛ بنابراین سیاست کلی فعلی در مورد رمزارزها این است که مبادله آن به عنوان ابزار سرمایه‌گذاری مورد قبول نیست، اما کسانی که رمزارز استخراج کرده‌اند در چارچوب آیین‌نامه مصوب هیئت وزیران می‌توانند از آن برای واردات استفاده کنند.

علی صالح آبادی در ادامه بیان کرد که:

با همکاری وزارت صمت برای کسانی که مجوز استخراج رمزارز دریافت کرده بودند امکان واردات کالا فراهم شده است و مقررات این کار نیز مشخص شده و به زودی طی هفته آینده اعلام عمومی خواهد شد.

وی در مور نوسانات زیاد قیمت رمزارزها نیز اظهار نظر کرد و اعلام کرد که:

در این بین افراد زیادی در این بازار دچار ریسک سرمایه‌گذاری و زیان می‌شوند چرا که نوسانات رمزارزها بسیار زیاد است. به عنوان مثال بیت‌کوین تا ۶۰ ، ۷۰ هزار دلار هم بالا رفت و قیمت آن هم اکنون به حدود ۲۳ هزار دلار رسیده است بنابراین این بازار نوسانات بالایی دارد که مردم باید مراقب باشند.

منبع: way2pay

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.