جی پی مورگان در مورد رکود بازار ارزهای دیجیتال هشدار داد

هشدار جی پی مورگان در رابطه با رکود بازار ارزهای دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ آبان ۱۴۰۱

در حالی که وضعیت کلی بازار ارزهای دیجیتال اخیرا بهتر شده، ولی هشدار جی پی مورگان در رابطه با رکود بازار ارزهای دیجیتال، دوباره کاربران این حوزه را نگران کرده است. این غول بانکداری چند ملیتی مدعی است که در آینده نزدیک بازار ارزهای دیجیتال وارد دوره رکود طولانی مدت خواهد شد. برای خواندن جزئیات این خبر با بیتستان همراه باشید.

هشدار جی پی مورگان در رابطه با رکود بازار ارزهای دیجیتال

با این که اخیرا ارزش بازار ارزهای دیجیتال به یک تریلیون دلار رسیده است، ولی JPMorgan که یکی از مهمترین شرکت‌های خدمات مالی و بانکداری آمریکایی است، در مورد رکود طولانی مدت این بازار در آینده نزدیک هشدار داد.

پنجشنبه، نیکولاس پانیگیرتزوگلو، استراتژیست جی پی مورگان، اعلام کرد که سرمایه‌گذاری در فضای کریپتو با شاخص سرعتی ۱۰ میلیارد دلار در سال انجام می‌شود و این شاخص یک سوم سرعت سرمایه‌گذاری در سال گذشته است.

همچنین در سه ماهه سوم سال جاری، تقاضا برای دارایی‌های پرریسک به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در این مورد تیم جی پی مورگان نوشت:

این روند شدیدا برای بازار ارزهای دیجیتال نگران‌کننده است، زیرا نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران تمایلی به سرمایه‌گذاری در فضای دارایی‌های پرخطر یا پرریسک دیجیتال ندارند. این احتمال نیز بسیار زیاد است که ضعف فعلی در بازارهای کریپتو طولانی مدت باشد.

هشدار جی پی مورگان در رابطه با رکود بازار ارزهای دیجیتال

پنجشنبه، ۳ نوامبر، صرافی رمزارز Coinbase نیز گزارش داد که درآمد سه ماهه سوم خود با زیان خالص ۵۴۵ میلیون دلار همراه بوده است. این شرکت اعلام کرد که درآمد تراکنش‌های Coinbase به شدت تحت تأثیر بادهای مخالف (نظرات منفی افراد مخالف بازار ارز دیجیتال) و همچنین اصلاحات اخیر بازار کریپتو قرار گرفته است.

صرافی کوین‌بیس همچنین اعلام کرد که انتظار ندارد بازار کریپتو به سرعت به سطوح قبلی خود بازگردد و وضعیت بازار در کوتاه مدت امیدوارکننده نیست.

پنجشنبه، قیمت سهام COIN حدود 8 درصد دیگر کاهش یافت و با قیمت ۵۵/۸۰ دلار معامله شد. باید به این نکته نیز اشاره کرد که نسبت به سال گذشته، سهام کوین‌بیس ۸۵ درصد کاهش یافته است.

JPMorgan و سیاست‌های حمایت از مصرف‌کننده

در بخش دیگری، JPMorgan اعلام کرد که بانک‌ها باید سیاست حمایت از مصرف‌کننده را در اولویت خود قرار دهند. اخیرا، بانک‌ها به صنعت کریپتو نزدیک‌تر شده‌اند تا خدمات مالی خود را مقرون به صرفه‌تر و کارآمدتر ارائه دهند.

باید در نظر گرفت که با توجه به کلاهبرداری‌ها و هک‌های اخیر، اقدامات امنیتی مناسب برای محافظت از سرمایه‌گذاران در برابر خطرات امنیت سایبری در بانک‌ها شدیدا ضروری است.

عمر فاروق، مدیر عامل واحد بلاک‌چین اونیکس در JPMorgan، در اوایل این هفته در جشنواره فین‌تک (Fintech) ۲۰۲۲ سنگاپور اعلام کرد که:

وظیفه ای که یک بانک از نظر نظارتی و مشتری باید بر عهده بگیرد، این است که از مشتریان خود محافظت کند و ما هم این باور را داریم و هدف اصلی ما حمایت از مشتری است. ما نمی‌توانیم به خود اجازه دهیم تا سرمایه‌های کاربرانمان را از دست بدهیم.

برای رعایت این موضوع، غول بانکی از راه حلی به نام مجموعه‌های قابل تایید استفاده می‌کند که در آن دارایی‌های کاربران در کیف پول بلاک‌چین مشتری باقی می‌ماند. هر زمان که یک کاربر از پروتکل برای معاملات استفاده کند، قبل از برداشت، اعتبار کاربر تأیید می‌شود.

منبع: coingape

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.