تحلیل قیمت آلت‌کوین‌های XRP ،LINK ،EOS و XTZ: افزایش نرخ بهره چه تاثیر بر بازار رمزارز خواهد گذاشت؟

تحلیل قیمت آلت‌کوین‌های XRP ،LINK ،EOS و XTZ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ شهریور ۱۴۰۱

بیتستان: شاخص‌های S&P 500 و شاخص نزدک کامپوزیت از ماه ژوئن بدترین روزهای خود را سپری کردند، چرا که سرمایه‌گذاران همچنان نگران تصمیمات و سیاست‌های مالی فدرال رزرو هستند. فدرال رزرو قصد دارد که در روزهای آتی، نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش دهد. با وجود افزایش نرخ بهره، آلت‌کوین‌های XRP ،LINK ،EOS و XTZ می‌توانند روند رو به رشد خود را حفظ کنند. در ادامه به تحلیل قیمت آلت کوین های XRP ،LINK ،EOS و XTZ خواهیم پرداخت.

S&P 500 و شاخص نزدک کامپوزیت بدترین عملکرد هفتگی خود را در چند ماه اخیر تجربه کردند، زیرا سرمایه گذاران همچنان نگران هستند که فدرال رزرو سیاست‌های خصمانه خود در قبال بازارهای مالی را شدیدتر کند.

فدرال رزو قصد مهار تورم به وجود آمده را دارد. از آنجایی که بیت‌کوین نیز با بازارهای آمریکا ارتباط زیادی دارد، تحت تاثیر قرار گرفته و وارد یک روند نزولی شده است.

برای مشاهده تحلیل قیمت بیت‌کوین، به لینک زیر مراجعه کنید

تحلیل قیمت بیت‌کوین

اکثریت کاربران انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست بعدی (۲۰ تا ۲۱ سپتامبر) نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش دهد. اگر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو مطابق با انتظارات بازار باشد، برخی از ارزهای دیجیتال مثل XRP ،LINK ،EOS و XTZ رشد به مراتب بیشتری در مقایسه با دیگر رمزارزها خواهند داشت. در ادامه به تحلیل قیمت این رمزارزها خواهیم پرداخت.

احتمال شروع یک روند صعودی توسط XRP

ریپل (XRP) برای چندمین روز در محدوده قیمتی ۰/۳۰ تا ۰/۳۹ دلار معامله می‌شود و نوسان دارد. قیمت ریپل به مقاومت سربار رسیده و اگر گاوها این مانع را برطرف کنند، احتمالا یک روند صعودی جدید آغاز خواهد شد.

احتمال شروع یک روند صعودی توسط XRP

در حال حاضر، معامله‌گران با نزدیک شدن قیمت به سطح حمایتی، ریپل خریداری کرده و با نزدیک شدن به سطح مقاومتی، ریپل‌های خود را می‌فروشند. اگر قیمت کاهش یافته و به زیر میانگین متحرک‌ها سقوط کند، این رمزارز ممکن است برای مدتی در سطوح پایین‌تر تثبیت شود.

اگرچه میانگین متحرک‌ها متقاطع هستند، RSI به محدوده مثبت جهش کرده است. اگر خریداران قیمت را بالای ۰/۳۹ دلار رسانده و حفظ کنند، این رمزارز می‌تواند تا سطح ۰/۴۸ دلار نیز رشد کند.

ریپل به یک‌باره از ۰/۳۲ دلار به ۰/۳۹ رسید. دلیل اصلی آن، افزایش فشار خرید توسط گاوها بود. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش یافته و RSI در منطقه مثبت قرار دارد، که نشان می‌دهند رمزارز در روند رو به رشد خود با کمترین مقاومت روبه‌رو خواهد بود.

احتمال شروع یک روند صعودی توسط XRP

اگر قیمت افزایش یافته و به بالای سطح ۰/۳۹ دلار برسد، این روند صعودی می‌تواند شدت بیشتری گرفته و تا سطح ۰/۴۱ دلار نیز ادامه داشته باشد. گرچه خود سطح ۰/۴۱ دلار بعدها به عنوان یک مقاومت قوی عمل خواهد کرد.

بهبود روند قیمتی LINK

چین‌لینک (LINK) طی چند هفته گذشته در محدوده ۵/۵۰ تا ۹/۵۰ دلار معامله می‌شود. گاوها تلاش کردند تا قیمت را به بالای میانگین متحرک‌ها رسانده و تثبیت کنند، RSI نیز به محدوده مثبت جهش کرد.

بهبود روند قیمتی LINK

این رمزارز در روند رو به رشد خود با یک مقاومت جزئی در سطح ۸/۳۰ دلار مواجه خواهد شد. در صورت شکسته شدن این مقاومت، LINK خواهد توانست تا سطح ۹/۵۰ دلار نیز رشد کند. در این سطح باید منتظر فروش تهاجمی خرس‌ها باشید. در صورتی که گاوها کنترل را در دست بگیرند، باید انتظار از سر گیری یک روند صعودی جدید را داشت.

در بررسی روند قیمتی این رمزارز باید به میانگین متحرک‌ها توجه زیادی داشته باشید، چرا که در صورت افت قیمت به زیر این میانگین‌ها، فشار فروش افزایش خواهد یافت. در این حالت باید انتظار سقوط قیمت به ۷ دلار و سپس ۶/۲۰ دلار را داشت.

خریداران تلاش می‌کنند که از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نمودار ۴ ساعته دفاع کنند. این امر در صورت موفقیت آمیز بودن منجر خواهد شد که قیمت به سمت مقاومت سربار ۸/۲۰ دلار حرکت کند. در صورت عبور از این مقاومت، لینک تا ۹ دلار رشد خواهد کرد.

بازگشت APE از سطح حمایتی ۴/۱۷ دلار

اگر گاوها نتوانند قیمت را به بالای سطح ۸/۰ دلار برسانند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر میانگین متحرک‌ها بکشند.  در این حالت، روند نزولی تا سطح ۷/۵۰ و سپس ۷ دلار ادامه خواهد داشت.

تلاش گاوها برای حفظ سطح حمایتی EOS

خرس‌ها در ۱۵ سپتامبر EOS را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱/۴۴ دلار) رساندند، اما نتوانستند سطح حمایتی ۱/۳۴ دلار را بشکنند. دلیل اصلی این امر، فعالیت گاوها در سطوح پایین‎تر است که تلاش می‌کنند سطح حمایتی ۱/۳۴ دلار را حفظ کنند.

تلاش گاوها برای حفظ سطح حمایتی EOS

با این حال گاوها با مقاومت قوی در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱/۵۰ دلار) مواجه هستند. این امر نشان می‌دهد که خرس‌ها همچنان فعالیت خود را حفظ کرده و تلاش می‌کنند کنترل قیمت را به دست بگیرند.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عبور کند، روند صعودی آغاز شده و این رمزارز تا ۱/۸۶ دلار رشد خواهد کرد. در مقابل اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۱/۳۴ دلار سقوط کند، احتمال سقوط تا ۱/۲۴ دلار وجود دارد. در صورت ادامه یافتن روند نزولی، EOS می‌تواند تا ۱ دلار هم سقوط کند.

تلاش گاوها برای حفظ سطح حمایتی EOS

خریداران در سه نوبت از سطح ۱/۳۴ دلار دفاع کرده‌اند. اگر قیمت از ۱/۳۴ دلار بازگردد، گاوها ممکن است قیمت را به بالای مقاومت ۱/۵۰ دلار برسانند. اگر موفق به انجام این کار شوند، رشد قیمت تا ۱/۷۰ دلار و سپس ۱/۸۶ دلار ادامه خواهد یافت.

خریداران و گاوها در حال انباشت XTZ

تزوس (XTZ) در ۱۳ سپتامبر به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱/۵۷ دلار) سقوط کرد، اما خرس‌ها نتوانستند قیمت را به زیر سطح حمایتی الگوی مثلث متقارن بکشند؛ چرا که خریداران در حال انباشت این رمزارز هستند. انباشت  XTZ توسط خریداران می‌تواند موجب بهبود روند در کوتاه مدت شود.

خریداران و گاوها در حال انباشت XTZ

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عبور کند، رمزارز تزوس می‌تواند تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱/۶۶ دلار) نیز افزایش قیمت داشته باشد. ۱/۶۶ دلار به عنوان یک مقاومت قوی عمل می‌کند، از این رو سطح مهمی برای گاوها محسوب می‌شود.

در صورت عبور از این سطح می‌توان انتظار داشت که قیمت ابتدا به ۲ دلار و سپس ۲/۳۶ دلار برسد. در همین حین، خرس‌ها تمام تلاش خود را خواهند کرد تا مانع از بهبود روند شوند.

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که گاوها از سطح حمایتی ۱/۵۰ دلار دفاع و قیمت را به بالای خط روند نزولی رساندند، اما نتوانستند  آن را در سطوح بالاتر حفظ کنند. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر ۱/۵۰ دلار کاهش دهند، سقوط تا ۱/۴۰ دلار ادامه دار خواهد بود.

خریداران و گاوها در حال انباشت XTZ

از سوی دیگر، اگر قیمت بار دیگر از حمایت ۱/۵۰ دلاری بازگردد، نشان می‌دهد که خریداران در سطوح پایین‌تر فشار خرید را افزایش می‌دهند.

برای مشاهده به روز‌ترین قیمت و معامله XRP ،LINK ،EOS و XTZ به لینک زیر مراجعه کنید

معامله XRP ،LINK ،EOS و XTZ

منبع: cointelegraph

چین‌ لینک ایاس ریپل تزوس
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.