بیت کوین تحت تاثیر افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره قرار خواهد گرفت؟

تاثیر افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره بر بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ شهریور ۱۴۰۱

بیتستان: اکثریت کاربران و فعالان حوزه مالی انتظار دارند که فدرال رزرو در جلسه بعدی خود (۲۰ تا ۲۱ سپتامبر) نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش دهد. حال این سوال برای کاربران پیش آمده که آیا بیت کوین، تحت تاثیر افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره قرار خواهد گرفت؟ در ادامه به تحلیل قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال و تاثیر افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره بر بیت کوین خواهیم پرداخت.

بیت کوین تحت تاثیر افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره

S&P 500 و شاخص Nasdaq Composite بدترین عملکرد هفتگی خود را از ژوئن تجربه کردند، زیرا سرمایه گذاران همچنان نگران هستند که فدرال رزرو سیاست‌های خصمانه خود در قبال بازارهای مالی را شدت بخشد و بیش از پیش منجر به رکود بازار در ایالات متحده شود.

از آنجایی که بیت‌کوین نیز همبستگی زیادی با شاخص S&P 500 دارد، وارد یک روند نزولی شد و بیش از ۹ درصد از ارزش خود را از دست داد. اگر این ارتباط همچنان ادامه پیدا کند، احتمال سقوط بیشتر این ارز دیجیتال وجود دارد؛ چرا که طبق هشدار شارون بل، استراتژیست گلدمن ساکس، افزایش شدید نرخ بهره می‌تواند باعث سقوط ۲۶ درصدی S&P 500 شود.

جالب است بدانید که حدود ۸۲ درصد کاربران انتظار دارند که در جلسه بعدی فدرال رزرو، نرخ بهره ۷۵ واحد افزایش پیدا کند، اما در مقابل ۱۸ درصد معتقدند که نرخ بهره ۱۰۰ واحد افزایش خواهد داشت. این عدم قطعیت باعث خواهد شد که معامله‌گران همچنان بلاتکلیف مانده و بازار دچار نوسانات کوتاه مدت شود.

اگر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو مطابق با انتظارات بازار باشد، برخی از ارزهای دیجیتال مثل بیت‌کوین می‌توانند خریداران بیشتری را جذب کنند.

تلاش بیت‌کوین برای آغاز روند صعودی جدید

بیت‌کوین در ۱۶ سپتامبر از سطح ۱۹,۳۲۰ دلار بهبود یافت و در ۱۷ سپتامبر به بالای ۲۰,۰۰۰ دلار رسید. گاوها در تلاشند تا سطوح بالاتر را حفظ کنند. از این رو می‌توان گفت که خرس‌ها در سطوح بالاتر همچنان فعال هستند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰,۴۳۲ دلار) به تدریج کاهش یافته و شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه منفی قرار دارد. این دو معیار نشان می‌دهند که احساسات منفی در بازار غالب است و معامله‌گران در نزدیکی سطوح مقاومت سربار دارایی‌های خود را می‌فروشند.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۱۹,۳۲۰ دلار برسد، احتمال سقوط تا ۱۸,۵۱۰ دلار نیز وجود دارد؛ اما انتظار می‌رود خریداران با قدرت از این سطح حمایت کنند.

در طرف مقابل، میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۱,۶۰۵ دلار) مهم‌ترین سطحی است که سرمایه‌گذاران باید زیر نظر بگیرند. اگر گاوها موفق شوند قیمت را بالای این سطح برسانند، احتمال رشد تا سطح ۲۵,۲۱۱ دلار وجود دارد. تثبیت قیمت بالای این سطح نشان دهنده شروع یک روند صعودی خواهد بود.

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که فروشندگان در تلاشند تا روند صعودی بیت‌کوین را در سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه متوقف کنند، اگر موفق به انجام این کار شوند، احتمالا قیمت به زیر ۱۹,۳۲۰ دلار برسد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یافته و به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این روند صعودی تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه نیز ادامه خواهد یافت. این سطح بعدها می‌تواند به عنوان یک مقاومت عمل کند.

برای مشاهده قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین و معامله آن، به لینک زیر مراجعه کنید.

معامله بیت‌کوین

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.