بیت کوین در دو قدمی ۵۰,۰۰۰ دلاری شدن

تحلیل قیمت بیتکوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ مهر ۱۴۰۰

بازار ارزهای دیجیتال پس از یک دوره رکورد به مسیر سبز خود بازگشته است. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران رمزارزی تمایل زیادی به صعود بیت کوین به عنوان اولین ارز رمزنگاری شده دارند. بیت‌ کوین در هفت روز گذشته بیش از ۸/۵٪ رشد داشته و در زمان نوشتن این گزارش تحلیلی به قیمت ۴۷۶۶۰ دلار رسیده است.

در یک ماه اخیر قیمت بیت کوین فراز و نشیب‌های بسیاری داشته است، اما  سرمایه‌گذاران رمزارزی تلاش خود را برای بالا بردن قیمت این ارز انجام داده‌اند.

قیمت بیت کوین در حال نزدیک شدن به محدوده قیمتی ۵۰ هزار دلار است و نگرانی‌هایی را برای کسانی که قصد دارند قیمت این رمزارز را کاهش دهند، به وجود آورده است. به طور کلی سطح قیمتی  ۵۰۰۰۰ دلار برای اولین ارز رمزنگاری شده مانند یک تیغ دو لبه می‌ماند. در صورتی که بیت‌کوین بتواند از ۵۰۰۰۰ دلار عبور کند، دو سناریوی ریزشی و افزایشی برای آن پیش‌بینی می‌شود.

به گفته اریک بالچوناس (Eric Balchunas) که یکی از تحلیلگران ارشد سایت بلومبرگ است، احتمالا بیت‌کوین در ماه اکتبر (۹ مهر تا ‍۱۰ آبان) رشد قابل توجهی خواهد داشت. این تحلیلگر بر این باور است که برنامه‌های گری گنسلر‌ (Garry Gensler)، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا موجب افزایش قیمت بیتکوین خواهد شد.

پیش‌بینی تحلیلگران حوزه بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال، افزایش ۷۵ درصدی قیمت بیت‌کوین در اواسط ماه اکتبر یا به عبارت بهتر، اوایل آبان ماه است.

در صورتی که سرمایه‌گذاران بتوانند قیمت بیت کوین را به ۵۰۰۰۰ دلار برسانند،‌ آلت‌کوین‌ها نیز با رشد قابل توجهی همراه خواهند شد. در چند روز گذشته، بیتکوین توانسته از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود فراتر برود و با قیمتی بالاتر از این مقدار معامله شود.

اگرچه قیمت بیت کوین در یکشنبه شب به ۴۸۸۴۳ دلار رسید، اما خرس‌ها با فشار فروش توانستند قیمت را کاهش دهند. شتاب بیت‌کوین در افزایش قیمت از نگاه تحلیلگران حوزه رمزارز اهمیت قابل توجهی دارد و نشانه‌های مثبتی را به همراه داشته است. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، این افزایش قیمت و بالا بودن قیمت اولین ارز رمزنگاری از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه، حاکی از آن است که گاوها اجازه نمی‌دهند قیمت از این میانگین پایین‌تر بیاید.

نمودار قبمت بیتکوین

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بیتکوین در حال حاضر ۴۵۱۴۱ دلار است و شاخص مقاومت نسبی  (RSI) آن نیز نشانه‌هایی از افزایش قیمت را نشان می‌دهند. اگر خریداران بتوانند قیمت بیت‌کوین را به ۴۸۸۴۳ دلار برسانند، احتمال رالی قیمتی این رمزارز وجود دارد. به نظر می‌رسد قیمت بیت‌کوین به زودی ۵۲۹۲۰ دلار خواهد شد.

سطح قیمتی بیت‌کوین با شکست مقاومت‌های جدید افزایش خواهد یافت و حتی ممکن است به سرعت شاهد ۶۰ هزار دلاری شدن این رمزارز شویم.

در نقطه‌ی مخالف، در صورتی که قیمت بیت‌کوین از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کمتر شود احتمال کاهش قیمت این رمزارز وجود دارد. با افزایش فروش توسط خرس‌ها، ممکن است قیمت این رمزارز ۴۰۰۰۰ دلاری شود.

نمودار بیت کوین

میانگین متحرک ساده و میانگین متحرک نمایی براساس نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین صعود را نشان می‌دهد. همچنین شاخص مقاومت نسبی نشان‌دهنده افزایش خرید این رمزارز است. قیمت اولین رمزارز بازار در حال حاضر بین ۴۷۰۰۰ و ۴۸۴۹۵ دلار است.

اگر خریداران بیت‌کوین بتوانند قیمت را بالای ۴۸۴۹۵ دلار برسانند، ممکن است این رمزارز به ناحیه روانشناختی ۵۰۰۰۰ دلار برسد. سپس با شکست مقاومت‌ها به ۵۲۹۲۰ دلار خواهد رسید.

در حالی که اگر قیمت کاهش یابد و کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شود، بیت کوین در مسیر نزولی قرار می‌گیرد. در چنین شرایطی احتمال سقوط قیمت بیت کوین و ۴۵۰۰۰ دلاری شدن آن وجود دارد.

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.