رئیس جمهور قزاقستان قانون افزایش مالیات بر استخراج رمزارزها را امضا کرد

امضای قانون افزایش مالیات بر استخراج رمزارز توسط رئیس جمهور قزاقستان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ تیر ۱۴۰۱

رئیس جمهور قزاقستان، لایحه‌ای را برای اصلاح قانون مالیات کشور امضا کرد تا نرخ مالیات بالاتری را بر استخراج کنندگان کریپتو اعمال کند. این مالیات به مقدار و میانگین قیمت برق مصرفی در پروسه‌ی استخراج ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین بستگی دارد. می‌توان گفت امضای قانون افزایش مالیات بر استخراج رمزارز توسط رئیس جمهور قزاقستان برای کنترل مقدار استخراج رمزارز و کاهش مصرف برق در پروسه استخراج است. برای خواندن جزئیات خبر با ییتستان همراه باشید.

قاسم جومارت توکایف (Kassym-Jomart Tokayev)، رئیس جمهور قزاقستان، قانون جدیدی را امضا کرد. این لایحه قانون تکمیلی برای افزایش مالیات و سایر پرداخت‌های اجباری را اعمال می‌کند. همچنین اصلاحیه‌ی جدید نرخ‌های مالیاتی متفاوتی را برای استخراج ارزهای دیجیتال معرفی می‌کند.

مالیات دقیق بر اساس میانگین قیمت برق مصرفی برای ضرب توکن در یک دوره مالیاتی مشخص، تعیین می‌شود. مالیات تعیین شده برای استخراج ارز دیجیتال در هر کیلو وات ساعت، بین ۱ تا ۲۵ تنگه (تقریباً ۰٫۰۰۲ دلار تا ۰٫۰۵۳ دلار) و حتی بیشتر است.

مزارع استخراج رمزارز که از انرژی الکتریکی تولید شده از منابع تجدیدپذیر استفاده می‌کنند، صرف نظر از هزینه آن، کمترین نرخ مالیات را با ۱ تنگه در هر کیلووات ساعت پرداخت خواهند کرد.

نرخ‌های مالیاتی جدید برای کاهش مصرف برق کشور است

قزاقستان تلاش کرد استخراج ارزهای دیجیتال را محدود کرده و محدودیت‌هایی را برای تامین برق در ماه‌های سرد سال اعمال کند. این اقدامات برخی از شرکت‌ها را مجبور کرد به کشورهای دیگر نقل مکان کرده یا بخش قابل توجهی از تجهیزات خود را به خارج از کشور منتقل کنند.

در ماه فوریه، توکایف به مقامات مربوطه دستور داد تا تمام ماینرهای ارز دیجیتال فعال در قزاقستان را شناسایی کرده و مالیات دریافتی از آن‌ها را افزایش دهند.

منبع: bitcoin.com

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.