صرافی Kraken به دلیل نقض قوانین معاملاتی جریمه شد!

جریمه صرافی کراکن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۷ مهر ۱۴۰۰

کراکن (kraken) یک صرافی آنلاین قدیمی و معتبر است که در جولای ۲۰۱۱ در سانفرانسیسکو آمریکا توسط جسی پاول (Jesse Powell) تاسیس شد. این صرافی که یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است، به دلیل نقض قوانین بازار رمزارزها مجبور به پرداخت جریمه گردیده. برای اطلاع از خبر جریمه صرافی Kraken به دلیل نقض قوانین معاملاتی با بیتستان همراه باشید.

جریمه صرافی Kraken به دلیل نقض قوانین معاملاتی

وینسنت مک گوناگل (Vincent McGonagle)، سرپرست اجرایی کمسیون معاملات آتی ایالات متحده (CFTC) می‌گوید:

صرافی کراکن برای تامین نیاز مالی خود دست به خرده فروشی در بازار کالا زده است. تمامی معاملات ثبت شده از سوی صرافی باید طبق قوانین و مقررات بررسی شوند.

این کمیسیون به صرافی کراکن دستور می‌دهد تا بیش از یک میلیون دلار به عنوان جریمه نقض قوانین بازار کالا و مبادلات پرداخت کند.

بیانیه‌ای در روز ۲۸ سپتامبر از سمت CFTC اعلام شده که از این قرار است:

صرافی کراکن به طور غیرقانونی، معاملاتی انجام می‌دهد که مربوط به کالاهای خرده فروشی هستند. بر اساس دستور ارائه شده، صرافی کراکن به دلیل نقض قوانین باید ۱,۲۵ میلیون دلار جریمه بپردازد و از نقض دوباره قوانین بازار خودداری کند.

وینسنت مک گوناگل (Vincent McGonagle) بیان کرد:

این اقدام بخشی از تلاش CFTC برای محافظت از مشتریان آمریکایی است.

کمیسیون معاملات آتی ایالات متحده یا CFTC ادعا کرده است که صرافی کراکن از ما ژوئن ۲۰۲۰ تا ژوئیه ۲۰۲۱ معاملات خرده فروشی را آغاز کرده و به مشتریان واجد شرایط ایالات متحده این کالاها را ارائه می‌داده.

از سال ۲۰۲۰ صرافی کراکن معاملات حاشیه‌ای خود را تغییر داده است. تمامی این اقدامات صرافی نشان می‌دهد که کار غیر قانونی را در بازار دیجیتال انجام داده و طبق قرارداد بازار عمل نکرده است.

CFTC ادعا کرده است:

اگر مبالغ اخذ شده، ظرف مدت 28 روز به خریداران عودت داده نشود، به صورت یک طرفه معاملات حاشیه‌ای این صرافی لغو خواهد شد.

به نظر می‌رسد این مقدار جریمه برای یک صرافی بزرگ بسیار کم باشد. برخی‌ها تخمین زده بودند که مجازات این صرافی بیش از ۱۰ میلیارد دلار باشد. سازمان CFTC، صرافی BitMax را در ماه اوت هم ۱۰۰ میلیون دلار جریمه کرده بود.

دن برکوویتز (Dan Berkovitz) کیست؟

دن برکوویتز (Dan Berkovitz)، کمیسر فعلی CFTC که قرار بود به زودی مشاور این کمیسیون شود، رفتار صرافی را رفتاری تهاجمی نامیده است و بیان کرده این صرافی فقط به دنبال سلطه طلبی بیشتر در بازار است.

برکوونیز در ماه اکتبر از این کمیسیون خارج می‌شود، بنابراین رئیس‌جمهور آمریکا به جای او، از کریستین جانسون (Kristin Johnson) و کریستی گلدسمیت رومرو (Christy Goldsmith Romero) درخواست کرده تا صندلی خالی کمیسر را پر کنند.

منبع خبر: cointelegraph

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.