خروج صرافی FTX از هنگ کنگ به دلیل محدودیت‌های بیش از حد

خروج صرافی FTX از هنگ کنگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲ مهر ۱۴۰۰

در پی برخی قوانین محدود کننده و سخت، فعالیت در حوزه رمزارزها در کشور چین ممنوع اعلام شده است. همچنین در این قانون آمده، صرافی‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند، غیر قانونی شناخته شده و جریمه خواهند شد. از این رو شاهد خروج برخی صرافی‌ها از چین و شهرهای آن هستیم. در پی خروج برخی صرافی‌ها از این کشور، خبری مبنی بر خروج صرافی FTX از هنگ کنگ در مطبوعات پوشش داده شده است که در بیتستان قصد داریم به آن بپردازیم.

شایعه شده است که صرافی معاملات رمزارزها،  FTX از هنگ کنگ به شهر ناسائو، پایتخت باهاما منتقل شده است، زیرا مقامات این کشور، از فعالان زمینه رمزارزها استقبال می‌کنند. این خبر توسط روزنامه نگار حوزه‌ی کریپتوکارنسی، کالین وو (Colin Wu) به اشتراک گذاشته شده است.

خروج صرافی FTX از هنگ کنگ به دلیل محدودیت‌های بیش از حد

FTX از قبل، حضور قانونی در باهاما را شروع کرده بود:

در ۲۰ سپتامبر، یک بیانیه مطبوعاتی منتشر شد که نشان می‌داد، یک شرکت تابعه FTX به نام FTX Digital Markets در کمیسیون بورس و اوراق بهادار باهاما ثبت نام کرده است. این کار باعث می‌شد تا مشاغل گوناگونی در این کشور در زمینه کریپتوکارنسی ایجاد شود. از طرفی هم FTX بتواند پایه‌های حضور فعال در این کشور را بیش از پیش مستحکم کند.

حتی رئیس سابق OTC در Alameda Research به نام Ryan Salame به عنوان مدیرعامل شرکت ثانویه FTX استخدام شده بود.

ممنوعیت مبادله سرمایه در بازار رمزارزها و تاثیر آن در بازار:

امروز دو سند مبنی بر این که چین فعالیت در حوزه رمزارزها را ممنوع اعلام کرده، منتشر شد و همین خبر باعث گردید تا بیت کوین بیش از ۵ درصد افت قیمت داشته باشد و ارزش آن به زیر ۴۱ هزار دلار برسد. همچنین قیمت اتریوم نیز در پی این خبر، به ۲,۷۹۰ دلار رسید.

بانک مرکزی چین اعلام کرده که همه معاملات رمزنگاری، غیرقانونی است و گردش سرمایه در این حوزه را در بازار غیرقانونی و ممنوع می‌داند. بر اساس این اسناد، از این پس همه فعالیت‌های مرتبط با حوزه رمزارزها غیر قانونی شده و افراد فعال، مجازات خواهند شد.

در این بخش می‌توانید جزئیات بیشتری از خبر ممنوعیت رمزارزها در چین به دست آورید.

غیرقانونی شدن معاملات رمزنگاری شده در چین

منبع: u.today

اتریوم بیت کوین تتر
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.