پس از تایید محدودیت‌های جدید، حجم معاملات در اکثر صرافی‌های کره جنوبی سقوط کرد

سقوط حجم معاملات در صرافی های کره جنوبی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۶ مهر ۱۴۰۰

در کره جنوبی در حال حاضر ترید کارکنان و مدیران صرافی‌های ارزهای دیجیتال بر روی پلتفرم‌های خود، غیر قانونی شده است. این یکی از محدودیت‌های اعمال شده در کره جنوبی برای مقابله با تجارت ارزهای دیجیتال است. این محدودیت‌ها دلیل اصلی سقوط حجم معاملات در صرافی های کره جنوبی اعلام شده و روی معاملاتی که در بازار رمزارزها در این کشور در جریان است. تاثیر گذاشته. با بیتستان همراه باشید تا به صورت کامل به این خبر بپردازیم.

همان طور که قبلا گزارش شد، اکثر پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتالی در کشور کره جنوبی طی چند روز گذشته، به منظور مطابقت با محدودیت‌ها و قوانین وضع شده جدید، معاملات KRW را حذف کرده و دیگر انجام نمی‌دهند.

صرافی‌ها و شرکت‌هایی که تصمیم بر ادامه کار خود در جریان این محدودیت‌ها گرفته‌اند، هزینه زیادی بابت این کار پرداخت می‌کنند که دلیل آن نیز مالیات بالای وضع شده است.

صرافی‌های بزرگ و سقوط معاملات

Chosun Ilbo گزارش داد که در معاملات ارز دیجیتال Flybit، حجم معاملات ۲۴ ساعته، در ۲۴ سپتامبر، از ۹۷,۴ میلیون دلار به ۵,۸ میلیون دلار، در تاریخ ۲۶ سپتامبر کاهش یافته.

در یکی دیگر از صرافی‌های بزرگ کشور کره جنوبی به نام Gopax هم وضعیت تیره و تار بود. در Gopax، حجم معاملات از ۷۸ میلیون دلار در ۲۴ سپتامبر، به ۲,۱ میلیون دلار در ۲۶ سپتامبر کاهش یافت. Gopax، شاهد معاملات ۱۵۵ میلیون دلاری در پلتفرم خود در ۳ سپتامبر بود و الان شاهد کاهش ۹۹ درصدی حجم معاملات در تاریخ‌های ۳ تا ۲۶ سپتامبر است.

صرافی‌های برتر دیگر همچون Coinbit و GDAC نیز شاهد رکود مشابهی هستند.

بر اساس داده‌های CoinMarketCap، در مقابل این صرافی‌ها، صرافی‌هایی هم هستند که هنوز هم معاملات فیات KRW انجام می‌دهند و از حجم معاملات بالای خود لذت می‌برند. به ویژه Bithumb، با نرخ معاملاتی ۹۸۴ میلیون دلار در ۲۴ ساعت گذشته، رتبه نهم و Coinone با ۲۰۲ میلیون دلار حجم معاملات در ۲۴ ساعت رتبه ۲۰ را در بین برترین صرافی‌های جهان به لحاظ حجم معاملات به دست آوردند.

نظرات Chosun در مورد وضعیت کنونی صرافی‌های کره جنوبی

Chosun، اضافه کرد که سود دهی معاملات ارزهای دیجیتال که از کارمزد ۰,۱ تا ۰,۲ درصدی حجم معاملات به دست می‌آید، به شدت کاهش خواهد یافت و بیان کرد که وضعیت بدتر خواهد شد و صرافی‌های بسیاری مجبور به بستن صرافی خود خواهند شد.

Chosun، خاطر نشان کرد که یکی از اقدامات انجام شده برای جلوگیری از کاهش حجم معاملات این بود که بیت‌کوین (BTC) و تتر (USDT) را جایگزین فیات KRW کنند، که تاکنون نتیجه بخش نبوده است. البته باید دانست که در کشور کره جنوبی یافتن صرافی‌هایی که معاملات USDT انجام می‌دهند، بسیار دشوار است و معامله گران راهی به جز استفاده از سیستم عامل‌های خارجی ندارند.

با این حال، سیستم عامل‌های خارجی پس از محدودیت‌ها و هشدارهای دولت کره جنوبی، سعی در کاهش روابط خود با مشتریان کره‌ای و محدود کردن دسترسی آن‌ها دارند.

گزارشات اعلام شده نیز نشان می‌دهند که تبدیل پول نقد به بیت‌کوین در پلتفرم‌های مجاز، به دلیل مشکلات نقدینگی و محدودیت‌های برداشت در آینده نیز مشکل ساز است.

گزارشات KBS در مورد محدودیت‌های جدید

KBS گزارش داد که کابینه به منظور اصلاح کمسیون اطلاعات مالی، به درخواست کمسیون نظارتی خدمات مالی، قانونی تایید کرده است تا کارکنان پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال، در صورت تمایل به انجام معاملات رمزارزی می‌توانند از صرافی‌های رقیب استفاده کنند.

تنظیم کنندگان این قوانین اظهار داشتند که این اصلاحات به جلوگیری از دستکاری بازار و شیوه‌های ناعادلانه تجاری، اجتناب از ایجاد تضاد در منابع مالی و محاسباتی و  بروز تورم معاملات در زمینه توکن‌ها کمک خواهد کرد.

به صرافی‌ها یک ماه فرصت داده شده که خود را با پروتوکول‌های جدید تطبیق دهند.

منبع خبر: cryptonews

بیت کوین تتر
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.