سقوط ۶ درصدی ریپل پس از حذف شدن از لیست معاملات صرافی OKCoin

ریپل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۹ دی ۱۳۹۹

براساس گزارش وب‌سایت دی‌کریپت، صرافی بزرگ OKCoin روز گذشته ریپل را از لیست توکن‌های مورد پشتیبانی خود حذف کرده است؛ بنابراین کاربران دیگر قادر به معامله و واریز XRP از طریق این صرافی نیستند و قیمت این رمزارز نیز بعد از انتشار این خبر ۶ درصد کاهش یافت. شایان ذکر است که ریپل از نظر حجم بازار چهارمین رمزارز است. 

علت اقدام OKCoin اتهامی بوده است که در هفته گذشته توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به این شرکت نسبت داده شد و ریپل را متهم به جمع‌آوری ۱/۳ میلیارد دلار سرمایه، از طریق فروش غیر قانونی توکن XRP از سال ۲۰۱۳، کرده است.

این صرافی در بیانیه‌ای اظهار داشت:

بهترین تصمیم این است که تا مشخص شدن تکلیف ریپل و به نتیجه رسیدن پرونده، معاملات این رمزارز در صرافی OKCoin متوقف شود.

 

گفتنی است که OKCoin معاملات اسپات، مارجین و واریز ریپل را از ۴ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۵ دی)، تا زمانِ مشخص شدن نتیجه پرونده، متوقف خواهد کرد.

نکته‌ی مهم این است که پس از انتشار این خبر، همزمان قیمت ریپل ۶٪ کاهش یافت. قیمت این رمزارز در هفته‌ی گذشته پس از شکایت SEC یک کاهش ۴۲ درصدی داشت و از ۰/۴۷ دلار به ۰/۲۷ دلار رسید.

 

OKCoin پس از صرافی‌های Bitstamp, Beaxy, CrossTower و OSL، پنجمین صرافی است که ریپل را از لیست خود حذف کرده است. با این حال صرافی‌های بزرگی چون بایننس و Kraken، همچنان از این ارز پشتیبانی می‌کنند و صرافی Coinbase نیز صبح امروز اعلام کرد که دیگر از این رمزارز پشتیبانی نمی‌کند.

اتفاق منفی دیگر این بود که شرکت Bitwise ریپل‌های خود را از ذخیره‌ی دارایی‌اش حذف کرد و شرکت‌های Jump Trading و Galaxy Digital نیز از بازار ریپل خارج شدند.

از طرفی SEC معتقد است که شرکت ریپل با دست‌کاری قیمت XRP، بازار آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین در این شکایت هم‌بنیان‌گذار ریپل (کریستین لارسن) و مدیرعامل این شرکت (برد گارلینگهاوس)، به عنوان متهمین شناخته شده‌اند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

۲ دیدگاه برای “سقوط ۶ درصدی ریپل پس از حذف شدن از لیست معاملات صرافی OKCoin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.