سقوط ۱۵ درصدی مونرو پس از خبر حذف شدن از لیست صرافی Bittrex

مونرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ دی ۱۳۹۹

در ۲۴ ساعت گذشته می‌توان گفت که رمزارز مونرو (XMR) بدترین عملکرد را بین سایر کریپتوکارنسی‌ها داشته است. قیمت این رمزارز در روز گذشته ۱۵٪ کاهش یافت و پس از این ریزش شدید به  زیر سطح حمایت اصلی رسید.

مونرو

این افت شدید در حالی بوده که بیت کوین در تلاش است تا خودش را بالای سطح ۲۹,۰۰۰ دلار نگه دارد. با وجود این روند صعودی، آلت کوین‌ها روند چندان قوی ندارند و این نشان‌دهنده قدرت رمزارز برتر بازار است. 

به نظر می‌رسد که سقوط مونرو در اثر اخباری مبنی بر حذف این رمزارز از لیست چند صرافی‌ محبوب کریپتو صورت گرفته باشد. با این حال در این اخبار هیچ دلیل رسمی برای چنین اقدامی بیان نشده است و عده‌ای فکر می‌کنند که چنین اتفاقی منطقی نیست زیرا مونرو به عنوان یک کوین حریم خصوصی محور دارای حق و حقوق خودش است.

شایان ذکر است که صرافی رمزارز بیترکس (Bittrex)، از ۲۵ دی سه توکن حریم‌خصوصی محور مونرو، زی‌کش و دش را از پلتفرم خود حذف خواهد کرد. براساس بیانیه این صرافی، تصمیم حذف رمزارزهای حریم‌خصوصی محور، در ادامه شکایت سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا از ریپل گرفته است. پس از اعلام این خبر از جانب بیترکس، قیمت مونرو ۱۵ درصد کاهش یافت:

قرار است که رمزارزهای زیر در ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) از لیست صرافی حذف شوند:

USDT-XMR ، BTC-ZEC ، ETH-ZEC ، USDT-ZEC ، USD-ZEC ، BTC-DASH ، ETH-DASH» USDT-DASH ، USD-DASH. شما باید حداکثر ۳۰ روز وقت دارید تا توکن‌های حریم‌خصوصی محور خود را برداشت کنید.

 

جیک چرووینسکی (Jake Chvervinsky)، وکیل دادگستری، با اشاره به این‌که چنین حرکتی می‌تواند به دلیل نگرانی‌های احتمالی مربوط به حفظ حریم خصوصی توسط دولت باشد، در این رابطه نوشت:

خیلی ناامید کننده است که ببینیم صرافی‌ها فقط به خاطر حریم خصوصی محور بودن یک کوین، آن را از لیست خود حذف می‌کنند. متاسفانه هیچ قانون و قانون‌گذاری مشخصی در این‌باره وجود ندارد، فقط یک سری افکار از طرف وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر اینکه سکه‌های خصوصی برای جرم و کلاهبرداری هستند.

 

اریک وورهیس (Erik Voorhees)، مدیرعامل صرافی ShapeShif نیز ضمن اشاره به اینکه ممکن است انگیزه‌های چنین حرکتی با آن‌چه جیک فکر می‌کند متفاوت باشد، نوشت:

جیک ممکن است که دقیق ندانی چرا آن کوین‌ها در حال حذف شدن از لیست صرافی‌ها هستند اما امیدوارم که روزی بتوانیم راجع به این موضوع دقیق صحبت کنیم.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.