به دنبال برخی اقدامات صرافی FTX،قیمت سولانا بیش از 6 درصد افت کرد!

افت محسوس قیمت سولانا به دنبال برخی اقدامات صرافی FTX
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ شهریور ۱۴۰۲

بیتستان: بر اساس گزارشات، توکن سولانا در ۲۴ ساعت گذشته ۶ درصد افت کرده. شایان ذکر است که افت محسوس قیمت سولانا به دنبال برخی اقدامات صرافی FTX رخ داده، چرا که مدیران این صرافی برای جبران ضررهای خود، قصد دارند مقدار زیادی رمزارز بفروشند که یکی از این رمزارزها، سولانا است.

افت محسوس قیمت سولانا به دنبال برخی اقدامات صرافی FTX

بر اساس گزارشات، توکن سولانا در ۲۴ ساعت گذشته ۶ درصد افت کرده. به گفته فعالان بازار، این افت ناشی از ورشکستگی صرافی FTX است. در واقع، این صرافی قصد دارید مقدار زیادی دارایی دیجیتالی خود را که در بین آن‌ها سولانا نیز وجود دارد، به فروش برساند. این اقدام باعث خواهد شد تا فشار فروش سولانا شدت گرفته و قیمت افت کند.

افت محسوس قیمت سولانا به دنبال برخی اقدامات صرافی FTX

بر اساس داده‌های Solscan که ارزش سه کیف پول ذخیره‌سازی سرد FTX را در دسترس عموم قرار می‌دهد، صرافی FTX مجموعا ۱/۵ میلیارد دلار دارایی رمزنگاری شده در شبکه Solana دارد. از این مقدار، ۱۲۸ میلیون دلار به صورت توکن سولانا است.

دارایی‌های دیگر این صرافی شامل رپد بیت‌کوین، توکن MAPS و توکن سرم که مبتنی بر سولانا هستند، می‌شود.

افت محسوس قیمت سولانا

در ۲۴ آگوست، FTX پیشنهاد داده بود که مایک نووگراتز را به عنوان مدیر سرمایه‌گذاری که بر فروش دارایی‌های رمزنگاری بازیابی شده نظارت می‌کند، برگزینند.

در این طرح، صرافی FTX مجاز خواهد بود که در هر هفته، حداکثر ۱۰۰ میلیون دلار از توکن های خود را بفروشد. با این حال، اکانت‌ها و کیف پول‌های شخصی، مجاز به فروش بیش از  ۲۰۰ میلیون دلار هستند.

این محدودیت‌ها برای به حداقل رساندن تأثیر فروش توکن در بازار اتخاذ شده بود. قابل ذکر است که این طرح هنوز توسط دادگاه امضا نشده؛ با این حال، انتظار می‌رود این طرح و تعدادی دیگر از موارد مربوط به فروش توکن توسط صرافی FTX در ۱۳ سپتامبر به دادگاه ورشکستگی دلاور ارائه شود.

افت محسوس قیمت سولانا

امروز توکن سولانا در محدوده قیمت ۱۸/۳۸ دلار معامله شده و تقریبا ۱۱ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

منبع: cointelegraph

سولانا
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.