شهباز حسن پور: فقدان قانون در حوزه رمزارزها باعث از دست رفتن فرصت‌های کسب و کارهای فعال در این حوزه خواهد شد!

فقدان قانون در حوزه رمزارزها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

بیتستان: آقای شهباز حسن پور نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد فقدان قانون در حوزه رمزارزها با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس مصاحبه‌ای داشته است و به تدین و تنظیم برخی قوانین در حوزه ارزهای دیجیتال تاکید کرد. در ادامه به صورت دقیق می‌توانید جزئیات گفت و گوی صورت گرفته را مشاهده کنید.

فقدان قانون در حوزه رمزارزها

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، آقای شهباز حسن پور در مصاحبه‌ای که پیرامون تدوین قوانین حوزه‌ی ارزهای دیجیتال با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس داشت، گفت:

نه تنها در حوزه رمز ارزها بلکه در تمام فناوری‌های روز دنیا ما نیازمند به‌روزرسانی قوانین و یا قانون گذاری با نگاهی نو داریم. قوانین ما باید پاسخگوی نیازهای امروز جامعه باشند. بحث رمزارزها و تبادل آن امروز یکی از مسائل مطرح در اقتصاد دنیا به شمار می رود و مورد استقبال مردم قرار گرفته‌اند.

همچنین اظهار کرد:

جوانان ما در داخل کشور در ارتباط با فناوری های نو نظیر رمزارزها ابتکار عمل و ظرفیت‌های خوبی دارند که در کم تر نقاط دنیا می‌شود یافت. یکی از مشکلات ما در حوزه رمزارزها فقدان قانون است که باعث سردرگمی فعالان این حوزه شده است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام داشت:

متاسفانه ما در حوزه قانون گذاری در زمینه فناوری‌های نو نظیر رمزارزها ضعیف عمل کرده و باید هرچه سریع‌تر برای ساماندهی این حوزه و استفاده حداکثری از ظرفیت دانش داخلی نسبت به قانون گذاری در این بخش عمل کنیم. بنده همواره تاکید کردم که قوانین مزاحم باید کنار گذاشته شود. در بحث مسائل روز دنیا ما نیازمند یک بازنگری در قوانین موجود و قانون گذاری جدید هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد:

عدم قانون گذاری در حوزه رمزارزها و اتخاذ تصمیمات مقطعی باعث بلاتکلیفی عده زیادی از فعالان این حوزه شده که در نهایت باعث از دست رفتن فرصت‌ها می شود. این روند باعث سلب آرامش از فعالان حوزه رمزارز شده و نمی‌دانند در آینده چه برخوردی با آنان صورت می‌گیرد. باید هرچه سریع‌تر با همکاری مجلس و دولت در حوزه رمزارزها قانون گذاری صورت گیرد.

این نماینده مجلس افزود:

نباید با تعلل بخش‌های مختلف، شاهد از دست رفتن فرصت تبادل ارزهای دیجیتال در پلتفرم های داخلی باشیم. شرکت‌ها و پلتفرم های داخلی فعال در این حوزه از ظرفیت خوبی برخوردار هستند و با تصویب قانونی جامع در این حوزه می‌توان مدیریت شفافی را در بحث رمزارزها رقم زد و از سوی دیگر فرصتی جدید برای افزایش درآمد دولت ایجاد کرد.

منبع: farsnews

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.