استونی فعالیت کسب و کارهای حوزه ارزهای دیجیتال را محدود می‌کند!

محدود شدن فعالیت کسب و کارهای حوزه ارزهای دیجیتال در استونی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ دی ۱۴۰۰

استونی از جمله کشورهای اروپایی بود که به فعالان حوزه ارزهای دیجیتال مجوزهای لازم را اعطا کرد، اما بعد از اعطای مجوز با مشکلات زیادی  مثل پولشویی مواجه شد. قانون گذاران کشور استونی برای حل این مشکل در جدیدترین اقدام خود، قوانینی برای محدود سازی فعالیت کسب و کارهای حوزه ارزهای دیجیتال تنظیم کردند. با بیتستان همراه باشید تا جزئیات بیشتری از محدود شدن فعالیت کسب و کارهای حوزه ارزهای دیجیتال در استونی در اختیارتان قرار دهیم.

محدود شدن فعالیت کسب و کارهای حوزه ارزهای دیجیتال در استونی

کشور استونی از جمله کشورهایی است که در ماه فوریه سال جاری قصد دارد تغییرات گسترده‌ای در حوزه رمزارزها و دارایی‌های دیجیتالی (مجازی) اعمال کند. طبق گفته متخصصین اروپایی فعال در حوزه رمزارزها، این تغییرات می‌توانند بر مالکیت بیت‌کوین (BTC) برای مردم این کشور تاثیر بگذارند.

در 21 سپتامبر، وزارت دارایی استونی پیش نویس لایحه‌ای را برای به‌روزرسانی قانون پیشگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم (موسوم به AML) منتشر کرد.

البته این قانون در مرحله بررسی بین سازمانی است و زمان اجرای آن، فوریه 2022 اعلام شده. شرکت‌های فعال در حوزه رمزنگاری نیز باید تا 18 مارس 2022 مدارک خود را تحویل مراجع ذی‌ربط بدهند تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

به گفته Mikko Ohtamaa، مدیر عامل New DeFi، قانون تعیین شده به طور موثر کیف پول‌های نرم افزاری غیرقانونی و همچنین محصولات مالی غیرمتمرکز را در این کشور ممنوع می‌کند. نقض مقررات با جرایمی همراه است و مبلغ جریمه نیز حدود 452,000 دلار یا 400,000 یورو خواهد بود.

محدود شدن فعالیت کسب و کارهای حوزه ارزهای دیجیتال در استونی

طبق تفسیر Ohtamaa، قانون جدید بسیار تاثیر گذار است، چرا که:

شما فقط مجاز به نگهداری بیت‌کوین خود در یک ارائه دهنده خدمات دارایی مجازی (VASP) هستید. VASP می‌تواند حساب شما را مسدود کند، بنابراین دیگر به طور قطعی مالکیتی بر بیت‌کوین نخواهید داشت.

استونی یکی از اولین کشورهای اتحادیه اروپا بود که به کسب و کارهای ارزهای دیجیتال مجوز داد، اما پس از کشف صدها میلیارد دلار پول کثیف در بانک دانسکه، استونی تبدیل به مرکز پولشویی اروپا شد.

همانطور که توسط Cointelegraph گزارش شده است، Matis Mäeker، رئیس واحد اطلاعات مالی استونی (FIU)، در ماه اکتبر از دولت خواست تا مجوزها را لغو و دوباره اقدام به قانون گذاری و اعطای مجوزها کند.

وی اظهار داشت که عموم مردم از خطرات ارزهای دیجیتال به ویژه در مورد نقش موثری که در پولشویی، تامین مالی تروریسم و ​​همچنین آسیب پذیری زیادی که در برابر حملات سایبری دارند، بی اطلاع هستند.

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.