استرالیا برای اصلاح سیستم پرداخت خود، در فکر ایجاد ارز دیجیتال ملی است

راه اندازی CBDC استرالیا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ آذر ۱۴۰۰

استرالیا قصد دارد رمزارز ملی خود را راه‌اندازی کند تا بتواند به وسیله آن سیستم پرداخت موجود در کشور را اصلاح نماید. با بیتستان همراه باشید تا به خبر راه اندازی CBDC استرالیا بیشتر بپردازیم.

به گزارش Herald Sun، استرالیا در حال بررسی توسعه ارز دیجیتال ملی خود است تا سیستم پرداخت کشور را اصلاح کند. CBDC یا همان ارز دیجیتال ملی یکی از طرح‌های اصلاحی گسترده است که اوایل امروز توسط جاش فریدنبرگ، خزانه دار استرالیا اعلام شد.

به گفته فریدنبرگ، هدف از راه اندازی CBDC استرالیا، حفظ حاکمیت سیستم‌های پرداخت کشور است:

با توجه به سرعت تغییرات و کسانی که آن را رهبری می‌کنند، اگر چارچوب فعلی را اصلاح نکنیم، این سیلیکون ولی خواهد بود که آینده سیستم پرداخت ما را تعیین می‌کند.

فریدنبرگ گفته که استرالیا قصد دارد یک چارچوب نظارتی جامع برای تجارت و نگهداری از ارزهای دیجیتال ایجاد کند.

هیچ برنامه مشخصی برای CBDC وجود ندارد:

در ماه جولای، بانک مرکزی استرالیا فاش کرد که تحقیقات خود را روی ارز دیجیتال بانک مرکزی آغاز کرده است. با این حال، بانک مرکزی همچنان در مورد انتشار رمزارز ملی، برنامه‌ای ارائه نکرده است. بر اساس نظرسنجی Finder، بسیاری از مردم استرالیا معتقدند که بیت‌کوین از CBDC پیشی خواهد گرفت.

سال گذشته، باهاما اولین کشوری بود که یک ارز دیجیتال را با پشتیبانی بانک مرکزی راه‌اندازی کرد. در حال حاضر چندین کشور دیگر در حوزه راه‌اندازی CBDC رقابت می‌کنند.

مبنع: u.today

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.