تکاپوی گاوها برای افزایش قیمت بیت‌کوین: خریداران کنترل بازار را در دست خواهند گرفت؟

برنامه گاوهای بازار برای افزایش قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲ خرداد ۱۴۰۱

بیتستان: بیت‌کوین چند هفته‌ای است که تحت فشار فروش شدید سرمایه‌گذاران قرار گرفته که موجب شده تا قیمت این رمزارز به زیر ۳۰ هزار دلار نیز برسد. با این وجود گاوها در تلاش هستند تا قیمت این ارز دیجیتال بزرگ را دوباره افزایش دهند؛ اما آیا برنامه گاوهای بازار برای افزایش قیمت بیت کوین به ثمر خواهد نشست؟

میانگین صنعتی داو جونز به مدت هشت هفته متوالی کاهش یافته، در ۲۰ می نیز S&P 500 برای مدت کوتاهی در بازار سقوط کرد که نشان می‌دهد معامله‌گران به واسطه ترس از دست دادن سرمایه به فروش دارایی‌های پرخطر ادامه می‌دهند.

برنامه گاوهای بازار برای افزایش قیمت بیت کوین

به دلیل ارتباط تنگاتنگ BTC با بازارهای سهام ایالات متحده، این رمزارز نیز برای چندین هفته تحت فشار بوده، اما گاوها تلاش می‌کنند که قیمت بیت‌کوین را بالا ببرند و به روند نزولی چند هفته‌ی اخیر این ارز دیجیتال پایان بدهند.

جالب است بدانید که عملکرد بیت‌کوین در پنج ماه اول سال جاری، بدترین عملکرد از سال ۲۰۱۸ بوده و نشان می‌دهد فروشندگان کنترل را در دست دارند.

گاوها در تلاش برای افزایش قیمت بیت‌کوین

بیت کوین در ۲۰ می از حمایت حیاتی خود (سطح ۲۷ هزار دلار) به ۲۸,۶۳۰ دلار بازگشت که نشان دهنده افزایش فشار خرید در این سطح است. گاوها در تلاش هستند تا قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند، که می‌تواند اولین نشانه برای کاهش فشار فروش محسوب شود.

تحلیل قیمت بیت کوین

اگر قیمت بیت‌کوین به بالای خط روند نزولی برسد، می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) یعنی ۳۱,۸۸۷ دلار نیز رشد کند. خرس‌ها نیز با تمام قدرت از این سطح دفاع خواهند کرد. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پایین‌تر بیاید، خرس‌ها بار دیگر اقداماتی انجام خواهند داد تا قیمت به زیر ۲۸,۶۳۰ دلار کاهش پیدا کند.

در صورت موفقت آمیز بودن برنامه خرس‌ها، بیت‌کوین ممکن است به ۲۶,۷۰۰ دلار نیز سقوط کند. سطح ۲۶ هزار دلار به عنوان یک سطح مهم محسوب می‌شود، چرا که شکسته شدن و تثبیت قیمت در این سطح، می‌تواند راه را برای ریزش تا ۲۵ هزار دلار و سپس ۲۱,۸۰۰ دلار باز کند.

در مقابل اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، بیت‌کوین خواهند توانست که تا ۳۴,۸۲۳ دلار نیز رشد کند.

با وجود کاهش قدرت خریداران، بیت‌کوین می‌تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) 37,289 دلار نیز صعود کند.

تحلیل قیمت بیت کوین

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که قیمت BTC بین خط روند نزولی و ۲۸,۶۳۰ دلار تحت فشار قرار گرفته. ۲۰-EMA و ۵۰-SMA صاف شده‌اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالاتر از خط روند نزولی رسانده و تثبیت کنند، به نفعشان خواهد شد.

در این حالت بیت‌کوین می‌تواند حرکت خود را به سمت ۲۰۰-SMA آغاز کند. در غیر این صورت خرس‌ها تلاش خواهند کرد که BTC را به زیر ۲۸,۶۳۰ دلار برسانند و کنترل را در دست گیرند.

برای مشاهده قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین و معامله آن، به لینک زیر مراجعه کنید.

معامله بیت‌کوین

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.